اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام وزیر کشور:

طرح تحول اجتماعی ردیف بودجه مستقلی ندارد/ پیش‌بینی 186 برنامه ملی در طرح تحول اجتماعی

خبرگزاری فارس: قائم مقام وزیر کشور از طرح تحول اجتماعی به عنوان بزرگ‌ترین طرح اجتماعی و فرهنگی در کشور نام برد و گفت: برای اجرای این طرح ردیف بودجه مستقلی تعریف نشده است.

طرح تحول اجتماعی ردیف بودجه مستقلی ندارد/ پیش‌بینی 186 برنامه ملی در طرح تحول اجتماعی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا افشار چهارشنبه‌شب در هفتمین جلسه شورای اداری استان با محوریت کارگروه اجتماعی و فرهنگی استان در سنندج با بیان اینکه طرح تحول اجتماعی، مجموعه برنامه‌ها و فعالیت‌های لازم برای رشد و تعالی جامعه ایرانی اسلامی است، اظهار کرد: این طرح به سراغ آسیب‌های اجتماعی رفته و برای کاهش و ریشه‌کنی آنها با مشارکت همه سازمان‌ها و نهادهای ذیربط برنامه ملی تدوین کرده است.

وی به تشریح ابعاد مختلف طرح تحول اجتماعی پرداخت و گفت: این طرح در راستای اعتلای فرهنگی جامعه و کاهش آسیب‌های اجتماعی تدوین و اجرا می‌شود.

به گفته قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی، پیشرفت و ترقی کشور در عرصه‌های مختلف نظامی، علمی، تکنولوژی و اقتصادی بر کسی پوشیده نیست، اما نگاه به حوزه اجتماعی با توجه به آسیب‌های این بخش باید به صورت ویژه‌تر باشد.

افشار تصریح کرد: در علاقه‌مندی و انگیزه مسئولین نظام نسبت به حل مسائل اجتماعی، تردیدی وجود ندارد، اما در عمل و خروجی مناسبی از تلاش مسئولان در عرصه اجتماعی مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: در چنین شرایطی ضرورت تدوین طرحی که موجب تحول بنیادین در حوزه اجتماعی شود،  بیش از پیش احساس شد و به همین دلیل طرح تحول اجتماعی کشور با هدف ایجاد انسجام و هماهنگی میان دستگاه‌های مرتبط به منظور اجرای اثربخش‌ترین برنامه‌های اجتماعی و فرهنگی تدوین شد.

قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی تصریح کرد: کار مطالعات طرح تحول اجتماعی از سال 87 با بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های کارشناسانه 250 کارشناس و صاحب‌نظر این طرح تدوین شد.

به گفته افشار، رویکرد طرح تحول اجتماعی، نهادینه‌سازی برنامه‌های اثربخش اجتماعی است و  فرآیند قانونی شدن این طرح به گونه‌ای دنبال می‌شود که با تغییر مدیریت‌ها و دولت‌ها، خللی در اجرای آن به وجود نیاید.

وی با اشاره به دیربازده بودن فعالیت‌های اجتماعی اظهار کرد: به دلیل دیربازده بودن این برنامه‌ها کمتر شاهد پیگیری لازم برای اجرای مداوم برنامه‌های اجتماعی هستیم.

* پیش‌بینی 186 برنامه ملی در قالب طرح تحول اجتماعی

قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی به پیش‌بینی 186 برنامه ملی در قالب این طرح در زمینه آسیب‌های مختلف در این حوزه اشاره کرد و افزود: در حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی به اندازه کافی پشتوانه مطالعاتی، اصول راهبردی و سیاست وجود دارد، اما برای تجمیع و یکپارچه‌سازی برنامه‌های اجرایی فراگیر و اثربخش اجرای طرح تحول اجتماعی امری ضروری است.

افشار تصریح کرد: کارگروه تشکیل، تحکیم و تعالی خانواده، کاهش مطلوب اعتیاد، کارگروه ارتقاء امنیت اجتماعی، انضباط اجتماعی و قانون‌گرایی، وحدت و همبستگی ملی، آسیب‌های اخلاقی و کارگروه ارتقای نشاط اجتماعی از جمله کارگروه‌هایی هستند که در راستای اجرای این طرح در شورای اجتماعی تشکیل شده و آئین‌نامه‌های اجرایی آن تدوین و تنظیم شده است.

رئیس مرکز امور اجتماعی وزارت کشور در مورد نحوه تامین منابع اجرای طرح تحول اجتماعی نیز بیان داشت: برای اجرای این طرح بودجه مستقلی منظور نمی‌شود و فرآیند تامین اعتبار این برنامه ملی از طریق ردیف بودجه دستگاه‌های مرتبط تامین خواهد شد.

افشار در پایان خاطرنشان کرد: اجرای موفقیت‌آمیز طرح تحول اجتماعی نیازمند مشارکت و اهتمام جدی همه نهادها و دستگاه‌ها و فهم مشترک از مسائل و تعامل سازنده برای اجرای مصوبات است.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول