اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان تعاون روستایی استان یزد:

کار تعاونی‌ها ردیف اعتباری مشخص در بودجه استانی را می‌طلبد

خبرگزاری فارس: معاون تعاون روستایی استان یزد گفت: چهار تعاونی در سال 90 و یک تعاونی در سال 91 در استان یزد شروع به کار کرده‌اند اما کار تعاونی‌ها ردیف اعتباری مشخص در بودجه استانی می‌طلبد.

کار تعاونی‌ها ردیف اعتباری مشخص در بودجه استانی را می‌طلبد

مجید دهقانی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: چهار تعاونی در سال 90 و یک تعاونی در سال 91 تعاونی‌های روستایی هستند که در یزد فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

وی افزود: در راستای موفقیت و افزایش بازدهی مناسب شرکت‌های تعاونی، آموزش‌هایی در مورد کارآفرینی در حوزه تعاون به اعضا ارائه می‌شود به طوری که در سال جاری دوره‌های آموزشی با عنوان کارآفرینی در تعاونی‌ها، نحوه وصول مطالبات در تعاونی‌ها و مبانی کنترل و نظارت در تعاونی‌ها و... برای مسئولان، مدیران عامل و اعضای هیئت مدیره تشکل‌های تحت نظارت برگزار شده است.

دهقانی‌زاده در مورد تعیین تعاونی‌های برتر و شاخص‌های آن گفت: هر ساله بر اساس قواعد و آیین نامه‌ها، ترکیب و ساختار مدیریتی، میزان توانمندسازی و فعالیت‌های اقتصادی سودآور ارزشیابی‌هایی صورت می‌گیرد و بر همین اساس امتیازهای ویژه اختصاص می‌یابد و یا اینکه  موجب محرومیت شرکت می‌شود.

وی در مورد حمایت و تسهیلاتی که در اختیار تعاونی‌ها قرار می‌گیرد نیز عنوان کرد: عرضه خدمات فنی و مشاوره‌ای، تأمین نیازهای مالی و اعتباری شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی، عرضه خدمات حقوقی به منظور دفاع از منافع مادی و معنوی شرکت‌ها و اتحادیه‌های تعاونی،بازاریابی و بازاررسانی محصولات کشاورزی، ایجاد تأسیسات و امکانات زیربنایی برای توسعه و بهبود فعالیت شرکت‌ها و اتحادیه‌ها،تأمین کالاهای معیشتی و نهاده‌های حرفه‌ای مورد نیاز اعضای شبکه،ایجاد و تقویت روابط بین انواع تعاونی‌ها در راستای حمایت از تعاونی‌ها صورت می‌گیرد.

دهقانی‌زاده، روند تشکیل یک تعاونی را با توجه به اصول و قوانین بیان کرد و افزود: اعلام نیاز افراد درخواست کننده به اداره تعاون روستایی شهرستان مربوطه سپس تکمیل فرم‌های مربوطه و اخذ موافقت مسئولان شهرستان مانند جهاد کشاورزی، فرمانداری، بخشداری و... همچنین بررسی و اظهار نظر اداره شهرستان و تکمیل مدارک مربوطه، ارسال مدارک به سازمان استان، بررسی و اظهارنظر کمیته استانی و در صورت موافقت سازمان استان ارسال مدارک به سازمان مرکزی برای صدور مجوز تاسیس تعاونی روند تشکیل یک تعاونی است.

وی کمبود نقدینگی شبکه همچنین نداشتن وثیقه مناسب برای اخذ تسهیلات بانکی توسط فرد متقاضی و کمبود فضای ذخیره‌سازی و انبارهای اختصاصی را از مشکلات و معضلات تعاونی‌های روستایی عنوان کرد و افزود: برخی شرکت‌های تعاونی با کمبود امکانات حمل و نقل درون شبکه همچنین نداشتن ردیف اعتباری مشخص در بودجه استانی و یا کمبود شدید نیروی انسانی متخصص و کیفی مواجه هستند.

دهقانی‌زاده از دیگر معضلات تعاونی‌ها را در حال حاضر کمبود نهاده‌های مورد نیاز دامداران و مرغداران و عدم تامین به موقع آنها، عدم تناسب قیمت تمام شده محصولات به ویژه شیر با قیمت خریداری شده توسط کارخانجات و عدم پرداخت به موقع وجه شیر دامداران از سوی کارخانجات مواد لبنی عنوان کرد.

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول