اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری

25 درصد بودجه دانشگاه چمران اهواز به پژوهش اختصاص می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: امسال 25 درصد از بودجه جاری و اختصاصی این دانشگاه به حوزه پژوهش تخصیص می‌یابد

25 درصد بودجه دانشگاه چمران اهواز به پژوهش اختصاص می‌یابد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، حسن مروتی ظهر امروز در نشست تخصصی بازنگری سرفصل دروس علوم و مهندسی آب با اشاره به اینکه در سال گذشته 21 درصد بودجه دانشگاه در بخش پژوهش صرف شد، پیش‌بینی کرد این میزان امسال به 25 درصد افزایش یابد.

وی وضعیت دانشگاه شهید چمران را از نظر ارتباط با بخش صنعت بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: با مصوبه‌ای در سفر دوم هیئت دولت به خوزستان مبنی بر الزام دستگاه‌ها به تخصیص حداقل 70 درصد قراردادهای پژوهشی با دانشگاه‌های خوزستان، ارتباط میان دستگاه‌های اجرایی و صنایع با دانشگاه‌‌ها در حوزه پژوهش‌های کاربردی بسیار بهتر شده است.

مروتی تصریح کرد: در حال حاضر براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت علوم و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، دانشگاه شهید چمران اهواز از نظر مبلغ قراردادهای پژوهشی بعد از دانشگاه‌های تهران وشریف در رتبه سوم و از نظر تعداد قراردادها پس از دانشگاه تهران در رتبه دوم جای دارد.

به گفته وی، دانشگاه شهید چمران اهواز در چند سال اخیر همواره از نظر قراردادهای پژوهشی با صنعت در میان دانشگاه‌های شهرستان‌ها رتبه نخست را داشته است و دانشکده علوم آب به عنوان قطب علمی حوزه آبیاری و زهکشی کشور، نقش قابل توجهی در ارتقای جایگاه پژوهشی دانشگاه ایفا کرده است.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان بسیاری از مدیران سازمان‌های مرتبط با مسائل آب از فارغ التحصیلان دانشکده علوم آب هستند، تصریح کرد: خوزستان با داشتن یک سوم آب‌های جاری و اراضی کشاورزی بسیار، ظرفیت پتانسیلی خوبی در حوزه علوم آب دارد و روز به روز ارتباط علمی میان دانشکده علوم آب و سازمان آب و برق و جهاد کشاورزی خوزستان در حال گسترش است.

به گزارش خبرگزاری فارس، دانشکده مهندسی علوم آب دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان تنها قطب علمی مدیریت آبیاری و زهکشی، با دارا بودن رشته های مختلف درحوزه آب، ارتباط تنگاتنگی به لحاظ کاری و عقد قرارداد پژوهشی با سازمان جهاد کشاورزی، آب و برق، مرکز تحقیقات کشاورزی، آب و فاضلاب و .... دارد.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول