اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی:

بودجه 160 میلیارد تومانی میراث فرهنگی در شأن ایران نیست

خبرگزاری فارس: معاون سرمایه‌گذاری و تأمین منابع سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:‌ اختصاص اعتبار 160 میلیارد تومانی برای حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران اسلامی با آن وسعت بسیار اندک و تأسف‌بار است.

بودجه 160 میلیارد تومانی میراث فرهنگی در شأن ایران نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، امیر امینی عصر امروز در جلسه کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل اظهار داشت: استان اردبیل از توانمندترین استان‌های کشور در بخش گردشگری و جذب توریسم داخلی و خارجی است که باید زمینه و بستر جذب سرمایه‌گذاران، ایجاد تأسیسات و سازه‌ها برای پذیرش گردشگران بیشتر را با مدیریت قوی فراهم آورد.

وی به بازدید خود از تأسیسات و مجموعه‌های تاریخی و گردشگری استان اردبیل اشاره کرد و افزود: بسیاری از قابلیت‌های شهر سرعین پنهان مانده ولی آنچه که به عنوان بزرگ‌ترین ظرفیت در این استان در توسعه گردشگری مشاهده می‌شود همدلی مسئولان و اعتقاد آنها به صنعت گردشگری است که می‌تواند زمینه درخشش جمهوری اسلامی ایران را در عرصه‌های جهانی و بین‌المللی فراهم آورد.

امینی خاطر نشان کرد: این همدلی نشان می‌دهد که ما یک سطح‌بندی خوبی را در ارایه خدمات انجام دهیم به طوریکه در این استان به دور از نگاه بخشی و منطقه‌ای می‌توان با یک رویکرد فراملی همدلی‌ها را به یک ظرفیت عظیم در توسعه این بخش تبدیل کرد.

این مسئول به سیاست‌گذاری‌های درست در توسعه راهبردی و قابل اتکا در استان اشاره کرد و ادامه داد: ما باید سند عملیاتی و راهبردی را در توسعه گردشگری استان تدوین کنیم و شهر نمونه گردشگری سرعین را به تصویب نهایی برسانیم.

وی با قدردانی از اختصاص هفت میلیارد تومان اعتبار استانی به بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: این اعتبار جز بی‌نظیرترین اعتبارات استانی است که ما نیز سعی می‌کنیم با تأمین همین میزان اعتبار از طریق ردیف‌های ملی به توسعه استان اردبیل کمک کنیم.

به گزارش فارس، معاون سرمایه‌گذاری میراث فرهنگی بیان کرد: هر چند این میزان اعتبار در مقابل توانمندی‌ها ناچیز به شمار می‌رود اما به نظر می‌رسد، می‌توان در حوزه‌های مختلف کارهای خوب انجام شده نظیر بقعه شیخ حیدر را توسعه داده و تعمیق بخشیم.

امینی از مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خواست با تأمین اعتبار مناسب ساماندهی بقعه شیخ حیدر مشگین‌شهر را به عنوان یک مجموعه زیبای تاریخی تا هفته دولت سال آینده تکمیل کرده و آماده بهره‌برداری کند.

وی همچنین به توانمندی منطقه گردشگری شورابیل اشاره کرد و گفت:‌ براساس بند 34 قانون بودجه امسال از طریق فروش اوراق مشارکت می‌توان جذب سرمایه‌گذار را برای این منطقه انجام داد تا بیش از گذشته این زیبایی خدادادی نمود پیدا کند.

امینی به بازدید خود از شابیل، قتورسویی، وله‌زیر، قینرجه،‌ طبیعت سبز پارس و شیروان‌دره اشاره کرد و یادآور شد: ما برای 30 طرح استانی تأمین اعتبار انجام می‌دهیم و تلاش می‌کنیم تا در محورهای گردشگری استان کمپ‌های گردشگری توسعه یافته و راه‌اندازی شود.

وی همچنین به کمبود اعتبارات بخش میراث فرهنگی و پایین بودن آن در مقایسه با توانمندی‌ها اشاره کرد و افزود: اختصاص 160 میلیارد تومان اعتبار برای میراث فرهنگی جای گلایه دارد ولی 20 تا 30 برابر این میزان اعتبار اگر بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری شده و جذب شود ما بهتر می‌توانیم از موقعیت‌های خود استفاده کنیم.

امینی تصریح کرد: حداقل با 10 برابر شدن این رقم و با اعتبار یک‌هزار و 600 میلیارد تومانی بهتر می‌توانیم توسعه گردشگری و تعمیق این بخش را با همراهی بخش خصوصی مشاهده کنیم و برای بودجه سال آینده نیز تمهیدات لازم اندیشیده شده تا یک بستر و زمینه برای توسعه گردشگری تخصصی در زمینه‌های مختلف به وجود آورد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول