اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور:

بودجه‌های مقاوم‌سازی سر از جای دیگر درمی‌آورد

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور گفت: بودجه‌های مقاوم‌سازی سر از جای دیگر درمی‌آورد و وزارت کشور پاسخگو باشد.

بودجه‌های مقاوم‌سازی سر از جای دیگر درمی‌آورد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید مهدی هاشمی ظهر امروز در سومین همایش مدیریت بحران در صنعت ساختمان و شریان‌های حیاتی بر نحوه اجرای قانون انتقاد کرد و گفت: در خوشبینانه‌ترین حالت معدل کلی اجرای قانون در سطح کشور حدود 50 درصد است.

وی با تاکید بر مطالبه قانون از سوی دستگاه‌های نظارتی، عنوان کرد: از دستگاه‌های اجرایی، وزارت کشور و سازمان مدیریت بحران گلایه‌مندم چراکه تقریبا دو سال است که فعالیت‌ها دچار افت و رکود شده است.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور ادامه داد: در حال ‌حاضر بودجه‌هایی که برای مقاوم‌سازی ساختمان‌ها و پیشگیری از بلایا است سر از جای دیگری درمی‌آورد و باید به این مسئله پرداخته شود.

وی اضافه کرد: شاید وزارت کشور از این وضعیت راضی نباشد، اما باید این وزارت در خصوص مسئله فوق جواب دهد چرا که سکوت در برخی از مواقع عواقبی خواهد داشت که شاید دیگر نتوانیم جواب دهیم.

مدیریت بحران در کشور دچار بحران مدیریت شده است

هاشمی با اشاره به سابقه طولانی ایران در مواجه با بلایای طبیعی تصریح کرد: متاسفانه با این وجود در کشور به این مسئله با تاخیر عمل شده است و در بحث مدیریت آنطور که باید عمل نکرده‌ایم.

وی با بیان اینکه به مدیریت بحران سکته وارد شده است، عنوان کرد: امیدوارم حوادثی همچون آذربایجان ما را از خواب بیدار کند و از تجارب گذشته درس بگیریم و این تجربه‌های دوباره تکرار نشوند.

به گفته وی برای حفظ و ارتقای سرمایه‌ها و ثروت‌ها باید برنامه داشت و هزینه کرد.

80 درصد سکونتگاه‌ها در ایران در معرض بلایای طبیعی هستند

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور در ادامه سخنان خود به در معرض آسیب بودن سکونتگاه‌ها در کشور اشاره کرد و گفت: 80 درصد سکونتگاه‌های ما در معرض بلایای طبیعی هستند.

وی با بیان اینکه در معرض آسیب بودن سکونتگاه‌ها باید به عنوان یک دستور کار در برنامه مسئولان و متولیان امور قرار گیرد، افزود: به جای اینکه یک ساختمان بسازیم که 100 سال عمر داشته باشد در حال‌ حاضر حداکثر عمر ساختمان‌ها 35 سال است و بعد از این مدت باید تخریب شوند.

به گفته وی با صرف 20 الی 30 درصد هزینه بیشتر می‌توان ارتقا در وضعیت ساختمان‌ها را ایجاد کرد و باید بخش خصوصی را در این امور درگیر کنیم.

وی اضافه کرد: نمی‌توان از حوادث فرار کرد و مقابله با آن هم نیازمند فرهنگ‌سازی است.

وی در پایان سخنان خود نگاه به گذشته، توجیه آخرین دستاوردها و تعریف برنامه‌های آینده از انتظاراتی است که از چنین همایش‌هایی توقع می‌رود.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول