اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده سیرجان و بردسیر خبر داد

افزایش بودجه صندوق توسعه بیمه کشاورزی به 850 میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس گفت: بودجه صندوق توسعه بیمه کشاورزی از 150 میلیارد تومان به 850 میلیارد تومان طی 10 سال اخیر افزایش یافته است.

افزایش بودجه صندوق توسعه بیمه کشاورزی به 850 میلیارد تومان

شهباز حسن‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان در تشریح برخی از شاخص‌های توسعه بیمه کشاورزی در 10 سال اخیر اظهار داشت: در بخش زراعت ظرفیت بیمه از 2 میلیون هکتار به 5.6 میلیون هکتار توسعه یافته است.

وی با اشاره به اینکه در بخش باغات پوشش بیمه‌ای از 12 هزار هکتار به 495 هکتار رسیده است، افزود: شاخص توسعه در بخش دام و طیور نیز با رشد 95 برابری از 11 میلیون قطعه به بیش از 870 میلیون قطعه رسیده‌ایم.

حسن‌پور از افزایش 70 میلیون متر مربعی بیمه در بخش آبزیان خبر داد و بیان کرد: شاخص توسعه بیمه بخش کشاورزی در بخش منابع طبیعی از 340 هزار هکتار به 3.5 میلیون هکتار افزایش یافته است.

وی گفت: افزایش بیمه گذران از 400 هزار نفر به بیش از یک‌میلیون و 800 هزار نفر، حق بیمه دریافتی از 62 میلیارد ریال به 2 هزار و 137 میلیارد ریال و در بخش غرامت پرداختی از 297 میلیارد ریال به 11 هزار و 145 میلیارد ریال و در بخش تعداد محصولات زیر پوشش بیمه از 37 محصول به بیش از 151 محصول افزایش داشتیم.

نماینده مردم سیرجان و بردسیر در مجلس عنوان کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان نظام این پیشرفت‌ها را در مسیر حمایت از توسعه پایدار کشاورزی ادامه دهیم.

حسن‌پور با اشاره به اهمیت توسعه چشمگیر بیمه کشاورزی و خسارات ناشی از حوادث و سوانح طبیعی سال‌های اخیر از جمله خشکسالی‌ها، سرمازدگی و بیماری‌های واگیردار در طیور و وضعیت تأمین مالی صندوق بیمه افزود: اعتبار مصوب در بند قانون بودجه سال 91 کشور به میزان یک‌هزار و 500 میلیارد ریال به هیچ وجه تکاپوی حق بیمه سهم دولت و خسارت‌های ناشی از شدن و تواتر سوانح طبیعی و بیماری‌های واگیر عمومی و قرنطینه‌ای را نمی‌دهد.

انتهای پیام/آ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول