اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کاظم جلالی:

عمده فیلم‌های سینمایی بی‌محتواست / کاهش بودجه‌های فرهنگی ‌صحیح نیست

خبرگزاری فارس: رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت گفت: کاهش بودجه‌های فرهنگی در شرایط کنونی درست نیست و بسیاری از مراجع نسبت به این امر انتقاد داشتند.

عمده فیلم‌های سینمایی بی‌محتواست / کاهش بودجه‌های فرهنگی ‌صحیح نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم کاظم جلالی ظهر امروز در دیدار اعضای فراکسیون رهروان ولایت با تولیت آستانه مقدسه حضرت معصومه (س) اظهار کرد: 190 نفر از نمایندگان مجلس پس از انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت را تشکیل دادند.

وی اصولگرایی و تبعیت از ولایت مطلق فقیه را نخستین و اصولی‌ترین محور فراکسیون رهروان ولایت ذکر کرد و افزود: علاوه بر اینکه اوامر رهبری برای ما قابل اطاعت است حتی اگر میل و سلیقه ایشان را کشف کنیم بر اساس همان سلایق حرکت می‌کنیم.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با بیان اینکه پس از محوریت ولایت بزرگترین سرمایه ما روحانیت و مرجعیت است گفت: روحانیت و مرجعیت سرمایه گرانسنگی هستند و رمز سلامت مسیر فراکسیون این است که پیشتازی روحانیت و مرجعیت را در مسیر خود مشاهده کنیم.

وی با اشاره به ویژگی عقلانیت و اعتدال در فراکسیون رهروان ولایت گفت: سعی می‌کنیم در این فراکسیون با فهم عمیق از مسائل کشور، منطقه‌ای و بین‌المللی در راستای کاهش مشکلات مردم گام بر‌داریم.

جلالی خاطر نشان کرد: امروز مجموعه دارایی‌های نظام جمهوری اسلامی در عرصه بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی نسبت به مجموعه تهدیدهای نظام بالاتر است.

وی عنوان داشت: اگر انسجام خود را حفظ کنیم و در راستای حل مشکلات مردم گام برداریم، از ناحیه خارج ضربه اصلی به نظام وارد نمی‌شود.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت با اشاره به حضور شکوهمند مردم در استان خراسان شمالی هنگام حضور مقام معظم رهبری گفت: حضور شکوهمند مردم یک مانور بزرگ در اوج زمانی بود که رسانه‌های خارجی تصور می‌کردند فشارها و تحریم‌ها روی مردم اثر گذاشته است.

وی به معضلات موجود اشاره کرد و افزود: بخشی از معضلات اقتصادی بوده که شامل گرانی و بیکاری است و در این خصوص بهترین و کارشناسانه‌ترین تدبیر از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر نامگذاری سال جاری با عنوان تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی ارائه شده است.

جلالی ادامه داد: متوقف کردن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها بخشی از اقدامات مجلس در این حوزه بود زیرا جامعه کشش فشار تورمی دیگری را ندارد.

وی با اشاره به طرح حمایت از تولید ملی در راستای دستور مقام معظم رهبری گفت: این طرح از سوی کمیسیون صنایع در قالب 23 ماده آماده شده و مراحل نهایی را طی می‌کند و طرح حمایت از تولید ملی تسهیل در برابر تحریم را پیگیری می‌کند.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت ادامه داد: این طرح فضایی برای صنعتگر و تولیدکننده در زمینه مالیات و بیمه ایجاد می‌کند و مابه‌التفاوت ارز یکی از منابع تامین قانون حمایت از تولید ملی است.

وی با اشاره به وضعیت فرهنگی کشور گفت: آنچه مقام معظم رهبری در زمینه تهاجم فرهنگی سال‌ها پیش هشدار دادند امروز اثرات آن هشدار در قالب تهاجم و شبیخون فرهنگی ظاهر شده است.

جلالی با تاکید بر اقدام دولت و مجلس در زمینه فرهنگ گفت: احساس می‌کنیم که دولت در بخش فرهنگ می‌توانست گام‌های مهم‌تری بردارد.

وی خاطر نشان کرد: در بحث تولید فیلم‌های سینمایی، عمده فیلم‌های سینمایی بی‌محتواست و انتظار از دولت اصولگرا بود که گام‌های مؤثرتری در این زمینه بردارد.

رئیس فراکسیون اصولگرایان رهروان ولایت عنوان داشت: اکنون طرح عفاف و حجاب و امر به معروف و نهی از منکر در دستور کار مجلس قرار دارد و مراحل نهایی آن در حال انجام است.

وی با بیان اینکه کاهش بودجه‌های فرهنگی در شرایط کنونی درست نیست گفت: مراجع نسبت به این امر انتقاد کردند زیرا در بسیاری از موارد دیگر جای صرفه‌جویی وجود دارد ولی مقوله فرهنگ را نباید سطحی در نظر گرفت.

انتهای پیام/ش10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول