اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 234

موسوی: مسائل مالی مشکل اصلی تئاتر است/بودجه تئاتر کشور کمتر از حقوق 2 بازیکن فوتبال

خبرگزاری فارس: بازیگر نمایش خیابانی «دنیای کودکانه» بزرگترین آسیب پیش روی هنر تئاتر را مسائل اقتصادی دانست و گفت: وقتی بودجه کل تئاتر کشور به اندازه حقوق دو بازیکن فوتبال کشور هم نمی‌شود چه طور باید انتظار غنای این هنر را داشت؟

موسوی: مسائل مالی مشکل اصلی تئاتر است/بودجه تئاتر کشور کمتر از حقوق 2 بازیکن فوتبال

امیر موسوی امروز در حاشیه برگزاری نوزدهمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس با اشاره به فعالیت 15 ساله خود در عرصه تئاتر اظهار داشت: تئاتر خیابانی در واقع تئاتری مردمی و بدون واسطه است که در فاصله‌ای اندک از تماشاگر به اجرا درمی‌آید.

وی ادامه داد: در این نوع از تئاتر مخاطب در آن نقش مهمی داشته و گاه حتی خود، به ‌عنوان پایه‌ای از نمایش به شمار می‌رود.

بازیگر نمایش خیابانی «دنیای کودکانه» افزود: این نوع از تئاتر با عموم مردم سر و کار دارد و در مدت‌ زمان محدودی باید خود را به مخاطبان در حال گذر نشان دهد.

وی ادامه داد: به همین دلیل می‌توان گفت تأثیراتی که در تئاتر خیابانی بر روی مخاطب مشاهده می‌شود به مراتب بیش از تئاتر صحنه‌ای خواهد بود.

موسوی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تفکیک نمایش کودک از نوجوان، آن را یکی از اتفاقات مهمی دانست که باید سال‌ها قبل رخ می‌داد و اظهار داشت: از آن جا که هر یک از مخاطبان کودک و نوجوان دارای خواسته‌ها و علایق خاص خود هستند، بر این اساس نیز باید نسبت به تولید اثر متناسب برای آنها اقدام شود.

وی تخصص‌گرایی را یکی دیگر از ابعاد این تفکیک دانست و افزود: جداسازی نمایش کودک و نوجوان زمینه پژوهش برای ارائه کارهای کیفی‌تر را موجب می‌شود که از این منظر نیز باید مورد توجه باشد.

بازیگر نمایش خیابانی «دنیای کودکانه» خواستار تداوم اجرای نمایش برای کودکان و نوجوانان شد و ابراز داشت: کاری که در آن مداومت و ممارست باشد به نتیجه دلخواه می‌انجامد پس نباید نشان دادن نمایش به مخاطبان فقط محدود به ایام برگزاری جشنواره باشد.

وی مردم همدان را مردمی فرهنگی و هنردوست خواند و افزود: همدان دارای ظرفیت خوب و مناسبی برای اجرای نمایش و تئاتر است پس باید این فرصت را قدر دانست.

موسوی در ادامه بزرگترین آسیب پیش روی هنر تئاتر را مسائل اقتصادی دانست و ابراز کرد: وقتی بودجه کل تئاتر کشور به اندازه حقوق دو بازیکن فوتبال کشور هم نمی‌شود چه طور باید انتظار غنای این هنر را در کشور داشت؟

وی در پایان سخنانش گفت: جامعه‌ای که پذیرای فرهنگ و هنر نباشد نمی‌تواند به پیشرفت و تعالی دلخواه خود دست یابد پس باید این همواره مورد توجه باشد.

انتهای پیام/ی20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول