اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی مازندران خبر داد

راه‌اندازی نهضت مازندران‌شناسی

خبرگزاری فارس: معاون استاندار و رئیس ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی مازندران از راه‌اندازی نهضت مازندران‌شناسی همزمان با روز ملی مازندران و هفته فرهنگی این استان خبر داد.

راه‌اندازی نهضت مازندران‌شناسی

هادی ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری به نشست ستادی بزرگداشت هفته فرهنگی و روز ملی مازندران در مرکز استان اشاره کرد و بیان داشت: همزمان با روز ملی مازندران، هفته فرهنگی مازندران برگزار می‌شود.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی مازندران هدف از نامگذاری این هفته را راه‌اندازی نهضت مازندران‌شناسی با گرایش تاریخ‌شناسی، مفاخرشناسی، فرهنگ‌شناسی و رویدادشناسی برشمرد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران اضافه کرد: شناسایی استعدادها و پیشرفت همه‌جانبه برای مازندران توسعه‌یافته با گرایش‌های مختلف اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی از دغدغه‌های جدی این ستاد است.

ابراهیمی شناسایی و پردازش دولت علویان و تشیع در مازندران و گرامیداشت حماسه‌هایی مانند شش بهمن آمل، هفت اسفندماه شیرگاه، 29 آبان و 18 دی ساری را در این هفته ضروری دانست.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی مازندران شناسایی و معرفی علما، مشاهیر و روحانیت شیعی در استان مازندران، معرفی آثار ارزشمند تاریخی و میراث ذی‌قیمت در مازندران را مهم برشمرد.

وی اضافه کرد: شناسایی سرداران و حماسه‌سازان هشت سال دفاع مقدس و نقش مازندران در دفاع مقدس نیز جزء برنامه‌های ماندگار این ستاد است.

معاون استاندار مازندران در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به شناسایی مشاهیر علمی، دینی، ادبی و هنری و انتشار کتاب‌های نام‌آور مازندرانی به نقش این ستاد در شناسایی و معرفی آداب و رسوم، سنن و عادات مازندرانی‌ها اشاره کرد.

وی شناسایی و معرفی گسترده قصه‌ها، روایت‌ها و افسانه‌های اصیل و فرهنگ‌ساز مازندرانی، شناسایی بازی‌های اصیل در محافل کودکان و نوجوانان، شناسایی واژه‌های ناب مازندرانی در صحنه ارتباطات انسانی و اجتماعی، شناسایی و معرفی مراسم‌های تاریخ‌ساز مازندرانی مانند تعزیه، عزاداری‌ها، جشن‌ها، شناسایی و معرفی اقلیم‌های جغرافیایی در مازندران و برنامه‌ریزی برای بازاحیا و توسعه آنها، شناسایی و معرفی قابلیت‌های زیارتگاهی و شناسایی و معرفی آسیب‌ها، فرصت‌ها و تهدید‌های مازندران را جزء رویکردهای جدی این ستاد برشمرد.

رئیس ستاد بزرگداشت هفته فرهنگی مازندران همچنین شناسایی و معرفی نمایشگاه‌های صنایع دستی، محصولات باغی و کشاورزی، برگزاری نمایشگاه‌های غذای اصیل مازندرانی و نمایشگاه‌های لباس اصیل را در مرکز استان مازندران مهم برشمرد.

وی با اعلام تشکیل 12 کمیته در ذیل ستاد پاسداشت هفته فرهنگی مازندران خواستار توجه به تمام بخش‌های مازندران در تمام ایام سال شد.

ابراهیمی در پایان خاطرنشان کرد: در این هفته از ظرفیت‌های فرهنگی مازندران باید بیشتر از ایام‌‌های غیرمناسبتی بهره‌برداری کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول