اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار قم:

اجرای سند نهضت مطالعه مفید نیازمند همکاری جدی دستگاه‌هاست

خبرگزاری فارس: استاندار قم با اشاره به تدوین سند نهضت مطالعه مفید اجرایی شدن این سند را نیازمند همکاری و مشارکت جدی مجموعه دستگاه‌های فرهنگی استان دانست.

اجرای سند نهضت مطالعه مفید نیازمند همکاری جدی دستگاه‌هاست

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی استانداری قم، کرم‌رضا پیریایی در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی و کمیته استانی نهضت مطالعه مفید از قم به عنوان یکی از استان‌های شاخص در امر کتاب و کتابخوانی نام برد و تصریح کرد: وجود کتابخانه‌های عمومی و شخصی متعدد با هزاران عنوان کتاب که بخشی از آن را نسخ قدیمی و با ارزش تشکیل می‌دهند، همراه با آمار سرانه بالای مطالعه و چاپ، قم را به یکی از استان‌های شاخص و برتر در این امر تبدیل کرده است.

وی با اشاره به توسعه امکانات سخت‌افزاری مربوط به کتاب‌خوانی در قم از شناسایی 330 فضای کتابخانه‌ای شامل کتابخانه‌های عمومی و غیر دولتی در سطح استان خبر داد و افزود: 57 مورد از این فضاها با زیربنایی به مساحت 29 هزار متر مربع زیر پوشش نهاد کتابخانه‌های عمومی استان اداره می‌شوند.

استاندار قم زمینه استقبال مردم از کتابخانه‌های موجود استان را خوب ارزیابی کرد و با اشاره به آمار پروژه‌های در دست اجرای ساخت کتابخانه در قم گفت: با اجرای این پروژه‌ها که مهم‌ترین آن‌ها کتابخانه‌های عمومی شهدای نوبهار و شهرک فاطمیه هستند بالغ بر 15 هزار متر مربع به مجموع فضای کتابخانه‌های عمومی استان افزوده خواهد شد.

پیریایی در ادامه با تاکید بر لزوم احصای دقیق وضعیت کتابخانه‌های استان، ساماندهی و ارتقای وضع سایر کتابخانه‌های موجود استان را یادآور شد و افزود: بررسی و ساماندهی مشکلات کتابخانه‌های مهم از جمله کتابخانه آیت الله العظمی گلپایگانی در دستور جلسات آتی انجمن قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با اشاره به تدوین سند نهضت مطالعه مفید، ورود جدی دستگاه‌ها به امر ترویج کتابخوانی را هدف اصلی این سند دانست و افزود: اجرایی شدن این سند فرهنگی در گرو همکاری و مشارکت جدی دستگاه‌های فرهنگی است.

استاندار قم تصریح کرد: کمیته‌های استانی و شهرستانی پیش‌بینی شده در آیین‌نامه اجرایی سند باید تشکیل شده و جلسات آن به صورت منظم برگزار شود.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول