اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده نیروی انتظامی گیلان خبر داد

آغاز نهضت عمرانی در ناحیه انتظامی گیلان

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان از آغاز نهضت عمرانی در ناحیه انتظامی این استان خبر داد و گفت: پاسگاه‌های فرسوده گیلان بازسازی می‌شوند.

آغاز نهضت عمرانی در ناحیه انتظامی گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در جلسه شورای اسلامی شهرستان رشت با تبریک هفته نیروی انتظامی اظهار داشت: نیروی انتظامی متعلق به مردم است و در عرصه امنیت در جامعه تلاش می‌کند.

وی ماموریت نیروی انتظامی را حفظ و نگهداری امنیت عنوان کرد و افزود: نقش جامعه خودنگهداری و خودمراقبتی است و این امر بزرگ‌ترین نقش در ایجاد امنیت را ایفا می‌کند.

قائدرحمتی نیروی انتظامی را حافظ جان، مال و ناموس مردم دانست و تصریح کرد: جان انسان‌ها برای پلیس شریف شمرده می‌شود و دغدغه نیروی انتظامی حفظ جان انسان‌هاست.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به راکبان موتورسیکلت خاطرنشان کرد: موتورسیکلت تنها وسیله‌ای است که امنیت جانی ندارد.

وی خواستار برگزاری جلسه‌های آموزشی پلیس در روستاها شد و بیان کرد: بخشی از کلاه موتورسواران روستائیان رایگان توزیع می‌شود.

قائدرحمتی با تاکید بر اینکه موتورسواران رعایت‌کننده قوانین متوقف نمی‌شوند، بیان کرد: پلیس به دنبال برطرف کردن مشکل واقعی مردم است.

فرمانده انتظامی گیلان 34 درصد تلفات در جاده‌های فرعی را مربوط به موتورسواران دانست و اذعان کرد: بیشترین تصادف‌ها و خسارت‌ها مربوط به اقشار ضعیف جامعه است و باید به آنها هشدارهای لازم داده شود.

وی به استانداردها در بحث امنیت اشاره کرد و گفت: تراکم جمعیتی گیلان 178 نفر در کیلومتر مربع است و ظرفیت نیروی انتظامی استان با حجم جمعیت آن همخوانی ندارد.

قائدرحمتی با بیان اینکه گیلان در روزهای تعطیل مقام نخست تراکم جمعیتی کشور را کسب می‌کند، اظهار کرد: پلیس گیلان در بخش پایور با کمبود نیرو مواجه است اما در بخش وظیفه مازاد نیرو دارد.

این مسئول در ادامه از آغاز نهضت عمرانی در ناحیه انتظامی گیلان خبر داد و افزود: مکان‌های نیروی انتظامی گیلان به دلیل وضعیت جوی استان زودتر از موعد مقرر فرسوده می‌شوند.

رئیس پلیس گیلان با اشاره به فروش املاک مازاد این نیرو در استان تصریح کرد: بازسازی پاسگاه‌های پیربازار، سنگر و کوچصفهان از اولویت‌های پلیس گیلان است.

وی خواستار اختصاص اعتبارات در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان‌ها برای پاسگاه‌های فرسوده شد و یادآور شد: اماکن نیروی انتظامی محل رجوع مردم است و 80 درصد فعالیت‌های پلیس خدماتی محسوب می‌شود.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول