اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در پنج ماه نخست سال جاری صورت گرفت

صادرات 7 میلیون دلاری فرش از استان زنجان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان گفت: در پنج ماه نخست سال جاری 7 میلیون و 900 هزار دلار فرش از استان زنجان صادر شده است.

صادرات 7 میلیون دلاری فرش از استان زنجان

سیدمحسن جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: میزان فرش صادر شده در استان زنجان طی پنج ماه نخست سال جاری 27 تن بوده است.

وی با اشاره به اینکه عمده صادرات فرش استان زنجان به کشورهای حاشیه خلیج فارس، ژاپن، کانادا، آمریکا، آلمان و روسیه صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: سهم استان از صادرات فرش در کشور طی سال جاری 31 میلیون دلار پیش‌بینی شده است.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان با بیان اینکه مجموع صادرات فرش در سال گذشته در سطح کشور 540 میلیون دلار بوده است، تصریح کرد: سهم استان زنجان نیز از این صادرات 26 میلیون دلار اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری صادرات یک میلیارد دلاری فرش در سطح کشور پیش‌بینی شده است، اضافه کرد: تحقق این میزان تعهد بستگی به شرایطی چون تامین اعتبارات مورد نیاز و تبلیغات فرش کشور از طریق شبکه‌های تلویزیونی برون‌مرزی دارد.

جعفری چالش مهم در زمینه صادرات فرش را نقل و انتقال ارز دانست و افزود: پس از صادرات کالا، امکان ورود ارز از طریق شبکه بانکی به کشور وجود ندارد و باید از طریق صرافی‌ها اقدام شود.

وی یادآور شد: وارد کردن ارز از طریق صرافی‌ها به کشور خطرپذیری و ریسک زیادی را به همراه دارد.

رئیس اداره فرش سازمان صنعت، معدن و تجارت استان زنجان همچنین با بیان اینکه فرش ابریشم ایران به نام استان قم شناخته شده است، ادامه داد: برند استان قم در دنیا جا افتاده‌تر و فروش فرش به این نام نیز راحت‌تر است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر فرش ابریشم استان زنجان به اسم استان قم صادر می‌شود، خاطرنشان کرد: برخی از طرح‌های فرش پشمی به نام خود استان شناخته شده است.

جعفری با تاکید بر اینکه بخشی از فرش طرح «ریز ماهی» استان زنجان به نام بیجار صادر می‌شود، تصریح کرد: طرح‌هایی چون «بیدگینه» و «قلتوق» به نام خود زنجان به نقاط مختلف کشور و جهان صادر می‌شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول