اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان خبر داد

انجام مطالعات خطرپذیری در استان توسط دانشگاه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: مطالعات خطرپذیری سیل، زلزله و خشکسالی در استان با تامین اعتبار توسط دانشگاه زنجان انجام می‎گیرد.

انجام مطالعات خطرپذیری در استان توسط دانشگاه زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، صفی‎الله کرامتی عصر امروز در نشست خبری معاون امور عمرانی استاندار زنجان، اظهار داشت: کتابچه مطالعه شهر زنجان در اختیار شهرداری این شهر قرار می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه مطالعاتی از طریق کنسرسیوم ایرانی و فرانسوی در زمینه شهرهای زنجان، همدان، قزوین و کرمانشاه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: نتایج بسیار مطلوبی از این مطالعات حاصل شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان گفت: به منظور استفاده از نتایج و اطلاعات مطالعات انجام شده در شهرهای مذکور توسط شهرداری و ساخت و ساز بناها بر اساس آن، کتابچه اطلاعات به شهرداری زنجان ارائه می‎شود.

وی با بیان اینکه مطالعات لرزه‌خیزی در سطح استان زنجان در حال انجام است، اضافه کرد: 50 درصد از این مطالعات در حال حاضر به پایان رسیده است و مابقی نیز با تامین اعتبار مورد نیاز در سال جاری انجام می‎شود.

کرامتی یادآور شد: مطالعات لرزه‌‌خیزی استان زنجان توسط دانشگاه علوم پایه و تحصیلات تکمیلی استان صورت می‎گیرد.

وی با اشاره به اینکه با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مطالعات خطرپذیری سیل، زلزله و خشکسالی در استان زنجان انجام می‎شود، تصریح کرد: این مطالعات با تامین اعتبارات لازم توسط دانشگاه زنجان اجرا می‎شود.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان ادامه داد: میزان اعتبارات پیش‎بینی شده برای انجام مطالعات خطرپذیری سیل، زلزله و خشکسالی در استان توسط دانشگاه زنجان 150 میلیون تومان اعلام شده است.

وی با اشاره به حوادث طبیعی رخ داده در استان زنجان اظهار داشت: اقدامات زیادی از محل اعتبارات بحران به منظور پیشگیری از حوادث، امداد و نجات و بازسازی فضاهای تخریب شده انجام شده است.

کرامتی با بیان اینکه بخشی از اعتبارات به ایجاد دیوار حائل و حفاظتی در مناطق و روستاهای سیل ‎خیز اختصاص یافته است، خاطرنشان کرد: معرفی افراد خسارت دیده به بانک‎ها برای دریافت تسهیلات از دیگر اقدامات صورت گرفته در استان زنجان محسوب می‎شود.

انتهای پیام/ی20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول