اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون امور عمرانی استاندار زنجان:

95 درصد از آب‌های سطحی استان زنجان مدیریت می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امور عمرانی استاندار زنجان گفت: 95 درصد از منابع آبی سطحی استان زنجان در قالب طرح‌های سدسازی مدیریت می‌شود.

95 درصد از آب‌های سطحی استان زنجان مدیریت می‌شود

علی اکبر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: مدیریت نظارتی و کنترل جدی در بهره‌برداری از منابع آبی زیرزمینی در استان زنجان اعمال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ساماندهی چاه‌های غیر مجاز و برخورد با حفر چاه‌های غیر مجاز به ویژه در دشت‌های ممنوعه از جمله اقدامات و برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان زنجان محسوب می‌شود، خاطر نشان کرد: در زمینه مدیریت آب‌های سطحی نیز احداث سدها و آب‌بندها از جمله اقدامات صورت گرفته توسط شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان به شمار می‌رود.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با بیان اینکه در حال حاضر با اجرا شدن پروژه‌های سد سازی در استان وضعیت آب‌های سطحی بسیار خوب ارزیابی می‌شود، اضافه کرد: توسعه عملیات آبخیزداری در سطح استان از دیگر اقدامات صورت گرفته در زمینه مدیریت آب‌های سطحی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری اعتبارات بسیار خوبی به منظور توسعه آبخیزداری در استان زنجان اختصاص یافته است، تصریح کرد: این امر تاثیر بسیار خوبی در حفظ و توسعه آب‌های زیرزمینی، حفظ جنگل‌ها و مراتع و جلوگیری از فرسایش خاک دارد.

کریمی سدسازی را سبب ذخیره آب و کنترل آب‌های سطحی در استان زنجان برشمرد و افزود: کنترل آب‌های سطحی از وقوع سیل جلوگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه ایجاد دیوار حفاظتی ساحلی در محدوده شهرها و روستاهای استان زنجان از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده در استان محسوب می‌شود، یادآور شد: با وجود این دیوارها خسارت ناشی از سیل به حداقل می‌رسد.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه در حال حاضر با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته روستاهایی که بر اثر جاری شدن سیل در سال جاری خسارت دیده‌اند، نوسازی و بازسازی می‌شوند، ادامه داد: برخی از روستاها نیز بر اساس ضرورت جابه‌جا می‌شوند.

وی با بیان اینکه خسارت وارد شده بر اثر سیل در استان زنجان سبب توجه جدی به موضوع مدیریت بحران شده است، خاطر نشان کرد: اعتبارات بسیار خوبی نیز در این زمینه پیش‌بینی شده است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول