اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

بیش از 90 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از 90 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد.

بیش از 90 بقعه متبرکه در استان زنجان وجود دارد

حجت الاسلام علی باقری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر 118 امامزاده در استان زنجان وجود دارد.

وی با اشاره به برخی از برنامه‌های اداره کل اوقاف استان زنجان در امامزاده‌های استان زنجان به مناسبت‌های مختلف افزود: برنامه‌هایی که در امامزاده‌ها و بقاع استان زنجان اجرا می‌شود، به مناسبت ایام مختلف سال صورت می‌گیرد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه سالانه در فصل بهار و روزهای آغازین سال برنامه آرامش بهاری در جوار بقاع متبرکه استان زنجان اجرا می‌شود، افزود: همچنین در ایام تابستان نیز برنامه نشاط معنوی برای نوجوانان و جوانان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اوقات فراغت دانش‌‌آموزان یکی از حساس‌ترین دوره‌های زندگی آنها محسوب می‌شود، اضافه کرد: اداره کل اوقاف به منظور غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان از ظرفیت امامزاده‌ها استفاده کرده و اقدام به برگزاری برنامه نشاط معنوی کرده است.

باقری با اشاره به اینکه اجرای این برنامه با استقبال خوبی از سوی نوجوانان و دانش‌‌آموزان مواجه شده است، اضافه کرد: اجرای برنامه در جوار بقاع متبرکه و در فصول مختلف سال به منظور تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه سالانه 57 برنامه فرهنگی در بقاع و امامزاده های استان زنجان اجرا می‌شود، اضافه کرد: این برنامه‌ها مناسبت‌های مختلف سال اجرا می‌شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه اداره کل اوقاف استان زنجان در اعیاد و ولادت‌ها به اجرای برنامه در بقاع و امامزاده‌های استان می‌پردازد، افزود: همچنین برگزاری مراسم سوگواری برای ائمه معصومان (ع) نیز از دیگر برنامه‌هایی است که توسط اداره کل اوقاف استان زنجان اجرا می‌شود.

باقری در ادامه با اشاره به استقبال مردم استان از برنامه‌های فرهنگی اداره کل اوقاف افزود: حضور پرشور مردم نشان از رضایت‌مندی آنها از برنامه‌های اجرایی اداره کل اوقاف است.

انتهای پیام/ب20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول