اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خوزستان تاکید کرد

حذف متقاضیان کم‌آورده سهم مسکن مهر

خبرگزاری فارس: استاندار خوزستان بر تعیین تکلیف و حذف متقاضیان مسکن مهر که سهم آورده خود را در حد میانگین تامین و پرداخت نکرده‌اند، تاکید کرد.

حذف متقاضیان کم‌آورده سهم مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، سید جعفر حجازی شامگاه شنبه در شورای مسکن اظهار داشت: به آن دسته از اعضای تعاونی‌های مسکن مهر که تاکنون سهم آورده خود را پرداخت نکرده‌اند، ابلاغ کنید که از لیست حذف و متقاضیان جدید جایگزین آنها می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اعضای تعاونی که به جای آنها متقاضیان جدید جایگزین شوند، آورده آنها پس داده می‌شود.

رئیس شورای مسکن خوزستان بر لزوم تفکیک و افراز واحدهای مسکونی مهر و صدور گواهی پایان کار برای آنها تاکید کرد و گفت: در جلسه آینده شورا باید سازمان راه و شهرسازی و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گزارشی به تفکیک از واحدهای افراز شده ارائه شود.

حجازی همچنین لزوم مدیریت بر اتمام زیرساخت‌های مسکن مهر شامل معابر، آب، برق، گاز، تلفن، مسجد، مدرسه، بازارچه و فضای سبز را یادآور شد و افزود: فرمانداران تلاش کنند با ایجاد فضای سبز و زیباسازی محیط، جاذبه لازم برای اعضای تعاونی به منظور اسکان در شهرک‌های مسکن مهر را فراهم کنند.

وی وضعیت مسکن مهر در قالب گروه‌های ساخت در شهرستان‌های خرمشهر، هندیجان، بندر امام، باغملک، آبادان، هویزه، شادگان، اهواز و دشت آزادگان را نامناسب توصیف کرد و اظهار داشت: لازم است فرمانداران برای حل مشکلات این واحد‌ها و ترغیب اعضاء و پیمانکاران به اتمام پروژه‌ها چاره‌اندیشی کنند و گرنه ادامه این روند، تکمیل واحد‌ها را دچار مشکل می‌کند.

استاندار خوزستان در عین حال وضعیت استان را از نظر زیرساخت‌های مسکن مهر بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: سهمی که از اعتبارات خوزستان برای این بخش هزینه شد، در هیچکدام از استان‌های کشور هزینه نشده است.

حجازی با بیان اینکه پیشرفت زیرساخت‌های مسکن مهر بیش از واحدهای مورد نیاز ساخته شده است، خاطرنشان کرد: اگر تعاونی‌ها در هزینه‌های خود صرفه‌جویی و از این فرصت استفاده می‌کردند، تاکنون بخش زیادی از مسکن مهر شهر‌ها افتتاح شده بود.

به گفته وی تا شهریور ماه امسال یک‌هزار و 100 میلیارد تومان برای احداث زیرساخت‌های مسکن مهر در خوزستان هزینه شده که 100 میلیارد تومان آن یارانه سودی است که دولت آن را پرداخت می‌کند.

نماینده عالی دولت در خوزستان همچنین با اشاره به برخی گفته‌های فرمانداران مبنی بر اختلافاتی با پیمانکاران بر سر قیمت و چگونگی اجرا گفت: فرمانداران باید با ورود به قضیه میان تعاونی‌ها و پیمانکاران صلح و آشتی برقرار کنند و اجازه ندهند کار وارد روند قضایی و پرونده‌سازی شود که در اینصورت، زمان بسیار زیادی را از دست خواهند داد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول