اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی خبر داد

افتتاح 6327 واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته جاری 6 هزار و 327 واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی در استان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

افتتاح 6327 واحد مسکن مهر با حضور وزیر راه و شهرسازی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل استانداری خراسان جنوبی، قهرمان رشید اظهار کرد: از این تعداد 4 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 2 هزار و 300 واحد مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 27 واحد در بافت فرسوده افتتاح می‌شود.

وی با بیان اینکه تمام این واحدهای مسکونی از نظر کنترل کیفیت مباحث 20 گانه مقررات ملی ساختمان به ویژه مبحث 19 در ارتباط با بهینه‌سازی مصرف انرژی کنترل‌های لازم لحاظ شده است، گفت: خدمات زیربنایی از جمله آب، برق و تلفن و در برخی از شهرها گاز در تمام این واحدها تامین شده است.

استاندار خراسان جنوبی به خدمات روبنایی در این واحدها اشاره کرد و ادامه داد: در این سایت‌های مسکونی 11 باب مدرسه، 13 باب مسجد، یک باب درمانگاه، سه سالن ورزشی، 26 باب مغازه تجاری و دو باب نانوایی احداث شده و این در حالی است که فضای سبز مورد نیاز این واحدها نیز تامین شده است.

رشید از افتتاح تقاطع غیر هم‌سطح پل زیرگذر مهرشهر بیرجند به عنوان یکی دیگر از پروژه‌های افتتاحیه به دست وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: این پروژه نیز به طول سه کیلومتر و با اعتباری بالغ بر 2 میلیارد و 400 میلیون تومان افتتاح می‌شود.

وی یادآور شد: در سفر یک‌روزه وزیر راه و شهرسازی مجتمع ادارات کل استان در قالب 9 اداره کل به مساحت 11 هزار و 250 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 8 میلیارد و 381 میلیون تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی به افتتاح 50 کیلومتر بزرگراه باند دوم محور ارتباطی قاین به خضری توسط وزیر راه وشهرسازی خبر داد و تصریح کرد: 132 کیلومتر راه روستایی نیز در قالب 18 روستا مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که با افتتاح آنها یک‌هزار و 808 خانوار از نعمت راه آسفالته برخوردار می‌شوند.

رشید به افتتاح رسمی سایت جدید فرودگاه بیرجند با حضور وزیر راه و شهرسازی خبر داد و افزود: این پروژه نیز با اعتباری بالغ بر 15 میلیارد تومان به صورت رسمی با حضور وزیر راه و شهرسازی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که شامل توسعه عوامل پروازی و ساخت ترمینال و ساختمان‌های جانبی است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول