اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان جنوبی:

مسکن مهر در رأس خدمات دولت قرار دارد

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان جنوبی وضعیت مسکن مهر را خوب ارزیابی کرد و گفت: مسکن مهر در رأس خدمات دولت نهم و دهم قرار دارد.

مسکن مهر در رأس خدمات دولت قرار دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، قهرمان رشید عصر امروز در جمع مردم شهرستان قاینات اظهار کرد: سهم خراسان جنوبی 28 هزار و 500 واحد مسکن مهر است.

وی افزود: از این تعداد 20 هزار واحد در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت، 8 هزار و 500 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و 421 واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری در حال ساخت است.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه از سهمیه 20 هزار واحد مسکونی در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 17 هزار و 500 واحد در شهر بیرجند است، تصریح کرد: از این تعداد 2 هزار و 500 واحد در شهر قاینات در حال ساخت است.

رشید از هزینه‌کرد اعتباری بالغ بر 900 میلیارد تومان از سوی دولت نهم و دهم در بخش مسکن استان خبر داد و افزود: بر اساس ارزیابی‌های مراجع قانونی و ذی‌صلاح کشور، خراسان جنوبی در ساخت و ساز مسکن مهر رتبه دوم کشور را به خود اختصاص داده است.

*خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ بیکاری است

وی خراسان جنوبی را دارای کمترین نرخ بیکاری در سطح کشور دانست و بیان کرد: بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران نرخ بیکاری در خراسان جنوبی 5.7 درصد است.

استاندار خراسان جنوبی به گازرسانی در استان اشاره کرد و یادآور شد: تمام اقدامات در بحث گازرسانی به استان خراسان جنوبی در دولت نهم و دهم به انجام رسیده و تاکنون بالغ بر 600 میلیارد تومان در این بخش هزینه شده است.

رشید یادآور شد: در حال حاضر بیش از 90 درصد از جمعیت شهری و 20 درصد از جمعیت روستایی از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه سرانه گازرسانی به هر خانوار در شهرستان‌های سربیشه و درمیان 30 میلیون تومان است، گفت: این در حالی است که سرانه گازرسانی به هر خانوار در کشور بین یک‌ میلیون تا یک ‌میلیون و 500 هزار تومان است.

استاندار خراسان جنوبی از تهیه اسناد توسعه استان و شهرستان‌ها خبر داد و یادآور شد: اقدامات لازم برای تامین مایحتاج مردم و نیز تنظیم بازار استان به انجام رسیده و خراسان جنوبی دارای کمترین نرخ تورم در سطح کشور است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول