اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نیکزاد خبر داد

پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن مهر خراسان جنوبی

خبرگزاری فارس: وزیر راه و شهرسازی از پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات به متقاضیان مسکن مهر در خراسان جنوبی خبر داد.

پرداخت 900 میلیارد تومان تسهیلات برای مسکن مهر خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، علی نیکزاد عصر امروز در جمع مردم قاینات اظهار کرد: خراسان جنوبی در رأس ساخت مسکن مهر کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه مسکن مهر از اقدامات بسیار مناسب دولت برای حل مشکل مسکن بود، افزود: مسکن مهر به عنوان یک حرکت بزرگ در دولت نهم آغاز و در دولت دهم به عنوان یک استراتژی مهم سرعت گرفت.

وزیر راه و شهرسازی در خراسان جنوبی با بیان اینکه فرق دولت انقلابی و اسلامی و دولت غیر اسلامی در این است که دولت اسلامی از دریچه مذهب به وقایع می‌نگرد و به دنبال حل آنها است، ادامه داد: در دولت نهم و دهم به حل مشکلات مردم به ویژه ساخت مسکن و سرپناه توجه ویژه‌ای شد.

نیکزاد اهدای زمین رایگان و وام قرض‌الحسنه را دو خدمت مهم دولت نهم و دهم در زمینه خانه‌دار کردن آحاد مختلف مردم دانست و افزود: بر این اساس در شهرها وام 25 میلیون تومانی و در روستاها وام 12 میلیون تومانی برای ساخت واحدهای مسکونی به متقاضیانی که قبلاً وام و تسهیلات مسکن و یا زمین دریافت نکرده‌اند، اعطا می‌شود.

وی با بیان اینکه شکل‌گیری شهرها حدود 20 سال به طول می‌انجامد، یادآور شد: این در حالی است که چنین امکاناتی در دولت نهم و دهم در شهرک‌های مسکن مهر تعبیه شد.

وزیر راه و شهرسازی کاهش تورم و رونق اقتصادی را از مهم‌ترین دستاوردهای مسکن مهر برشمرد و افزود: حل دغدغه مردم، تامین زمین و تحکیم بنیان خانواده از مهم‌ترین اهداف دولت در ساخت مسکن مهر بود.

نیکزاد با بیان اینکه ساخت 60 هزار واحد مسکونی مهر در این استان آغاز شده، گفت: تاکنون 25 هزار واحد در روستاها و  5 هزار واحد نیز در شهرهای این استان افتتاح شده است.

وی تسهیلات مسکن مهر به هر واحد را 250 میلیون ریال دانست و تصریح کرد: این وام به کسانی که فاقد زمین و یا تسهیلات دولتی بوده پرداخت شده است.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول