اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم مقام کمیته امداد امام خبر داد

جمع‌آوری 50 میلیارد تومان زکات در کشور

خبرگزاری فارس: قائم مقام کمیته امداد امام خمینی از جمع‌آوری 50 میلیارد تومان زکات از ابتدای سال‌جاری تا کنون در سطح کشور خبر داد.

جمع‌آوری 50 میلیارد تومان زکات در کشور

محمدعلی هاشمی در  حاشیه سفر به استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: هدف‌گذاری امسال در زمینه جمع‌آوری زکات 100 میلیارد تومان است.

وی با بیان اینکه امسال از محل جمع‌آوری زکات بیش از 5 هزار پروژه عمرانی و خدماتی اجرا می‌شود، اضافه کرد: تاکنون بیش از 5 هزار و 820 پروژه مختلف از محل وجوه زکات در سطح کشور ساخته شده است.

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: 3 هزار و 800 پروژه عمرانی و خدماتی از محل جمع‌‌‌آوری زکات در سال گذشته اجرا شده است.

به گفته هاشمی، 25 میلیارد تومان از کل وجوهات زکات‌ جمع‌آوری شده سال گذشته در راستای رفع مشکلات نیازمندان و محرومین جامعه هزینه شده است.

وی افزود: امسال 23 هزار و 983 نفر مبلّغ افتخاری به منظور تبلیغ فریضه الهی زکات در سطح روستاها جذب، سازماندهی و آموزش‌های لازم را فرا گرفته‌اند.

* آموزش 16 هزار طلبه برای ترویج فرهنگ زکات

قائم مقام کمیته امداد امام خمینی بر تقویت و توسعه بیش از پیش فرهنگ پرداخت زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: امکانات توسعه و ترویج فرهنگ زکات در کشور مهیا و در همین راستا ضمن بسیج تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای بیش از 16 هزار طلبه نیز آموزش و توجیه شده و برای تبلیغ این مهم به روستاها فرستاده می‌شوند.

هاشمی از صرف اعتباری بالغ بر 7 میلیارد تومان در راستای تقویت و توسعه فرهنگ زکات در جامعه در سال گذشته خبر داد و تصریح کرد: هدف ما تقویت و توسعه بیش از پیش این فریضه الهی به منظور رفع و ریشه‌کن کردن فقر و محرومیت در سطح جامعه است.

* حمایت کمیته امداد از 4 میلیون مددجو

وی در ادامه از حمایت این نهاد مقدس از 4 میلیون مددجو در سطح کشور خبر داد و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) در حال حاضر از 1.5 میلیون سالمندان، یک‌میلیون زن سرپرست خانوار، 600 هزار دانش‌آموز و بیش از 100 هزار دانشجو حمایت می‌کند.

به گفته قائم مقام کمیته امداد امام خمینی(ره)، این تعداد مددجو به صورت مستمر از خدمات این نهاد مقدس بهره‌مند هستند و در سرفصل‌های مختلف در طول سال حمایت می‌شوند.

وی از فعالیت 100 کانون و 25 اردوگاه کمیته امداد امام خمینی(ره) در سطح کشور خبر داد و گفت:‌ تمامی جامعه هدف کمیته امداد امام خمینی از دانش‌آموزان و دانشجویان گرفته تا تک تک افراد خانواده به گونه‌های مختلف از خدمات و برنامه‌های این کانون‌ها و اردوها بهره‌مند هستند.

وی افزود: برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف به افراد خانواده در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کارآفرینی، آموزش‌های پیش از ازدواج، آموزش‌های طرح جامع خانواده و غیره با استفاده از ظرفیت همین اردوگاه‌ها در سطح کشور برای مددجویان انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا10/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول