اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال

بیش از 8 هزار شغل در ملایر ایجاد شد

خبرگزاری فارس: فرماندار ویژه ملایر از ایجاد اشتغال برای 8 هزار و 811 نفر در سال جاری در شهرستان ملایر خبر داد.

بیش از 8 هزار شغل در ملایر ایجاد شد

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، حسن خیریانپور صبح امروز در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان ملایر با بیان اینکه امسال سهمیه استان همدان برای اشتغال 63 هزار و 20 نفر است، افزود: از این رقم 10 هزار و 685 نفر مربوط به شهرستان ملایر است.

وی ادامه داد: از سهمیه‌ای که برای استان در نظر گرفته شده معادل 17 درصد مربوط به ملایر است که در این راستا تلاش شده تا طبق روال سال‌های گذشته بتوانیم بیشتر از سهمیه اشتغال در شهرستان ایجاد شود.

فرماندار ملایر ابراز داشت: از ابتدای سال تاکنون، 8 هزار و 811 شغل جدید در این شهرستان ایجاد شده که از این تعداد، 5 هزار و 937 نفر در بخش مسکن و 2 هزار و 874 نفر نیز در سایر بخش‌ها بوده است.

وی تعداد بیمه‌شدگان ملایر و سامن تا پایان شهریور ماه سال جاری را برابر اعلام سازمان تأمین اجتماعی یک هزار و 973 نفر اعلام کرد.

خیریانپور با اشاره به اینکه در برخی موارد شاهد تعطیلی واحدهای صنعتی در شهرستان هستیم با تأکید بر دستگاه‌های اجرایی در این زمینه، گفت: برای حفظ اشتغال در شهرستان دستگاه‌های اجرایی باید تمام توان خود را برای جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی و صنعتی به کار گیرند.

وی تعامل و مساعدت بانک‌ها با صاحبان صنایع و واحدهای تولیدی را خواستار شد و افزود: باید ریشه مشکلات واحدهای صنعتی بررسی شود.

فرماندار ملایر در ادامه با تأکید بر نقش اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: باید مراقبت بیشتری بر کار اتباع بیگانه در شهرستان صورت گیرد تا افراد بدون پروانه کار در واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان غیر قانونی مشغول کار نشوند.

مدیر اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی ملایر نیز بر اشتغال بخش خانگی تأکید کرد و گفت: در این راستا در شهرستان نیز توجه خاصی شده و اعتباراتی نیز برای ایجاد مشاغل خانگی در نظر گرفته شده است.

مرتضی سلطان‌محمدی اظهار داشت: تمام اعتبار سال 90 در بخش مشاغل خانگی معادل 8 میلیارد و 600 میلیون تومان است که از این میزان حدود 4 میلیارد و 250 میلیون تومان تا پایان تیرماه سال جاری پرداخت شده و مابقی نیز در حال انجام است.

وی اعتبار این شهرستان در بخش مشاغل خانگی را 86 میلیارد و 990 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: از این میزان، 43 میلیارد و 540 میلیون ریال سهم اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی و 43 میلیارد و 456 میلیون ریال هم سهم کمیته امداد ملایر است.

انتهای پیام/ل20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول