اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون اتاق بازرگانی کرمان

نقشه راه اشتغالزایی زنان باید تدوین شود

خبرگزاری فارس: معاون توسعه و سرمایه‌گذاری اتاق بازرگانی،‌ صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان گفت: نقشه راه اشتغالزایی و ایجاد مشاغل خانگی زنان باید تدوین شود.

نقشه راه اشتغالزایی زنان باید تدوین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سید ابراهیم علوی در نشست کمیته بانوان کارآفرین بر تدوین نقشه راه اشتغالزایی و ایجاد مشاغل خانگی تأکید کرد و اظهار داشت: این مهم با برگزاری نشست‌های مشترک کمیته بانوان کارآفرین، استانداری و سازمان جهاد کشاورزی و سازمان صنعت، معدن و تجارت امکان‌پذیر و در رفع مشکلات بیکاری بانوان مؤثر است.

وی خواستار جمع‌آوری اطلاعات توسط کمیته بانوان کارآفرین در زمینه مشاغل مختلف و ارتباط با سازمان‌های حمایت کننده شد و ابراز داشت: بانوان می‌توانند با مشارکت یکدیگر در توسعه مشاغل خانگی و ایجاد بازارچه‌های خوداشتغالی مؤثر واقع شوند.

علوی با اشاره به اینکه نباید به کمک‌های دولتی بسنده کنیم، تصریح کرد: صادرات کالاهای تولیدی نیز باید مورد توجه قرار گیرد که این مهم مستلزم بازاریابی مناسب و کسب اطلاعات به روز است.

در ادامه این نشست مسئول کمیته بانوان کارآفرین استان کرمان از تعدد مراجعه بانوان تحصیل کرده به این کمیته به منظور یافتن شغل مناسب خبر داد و گفت: بسیاری از این افراد ظرفیت اشتغال‌زایی دارند و باید راه ایجاد شغل و راه‌اندازی مشاغل خانگی تسهیل شود.

صدیقه زاهدی اشتغالزایی و کارآفرینی را نیازمند اعطای تسهیلات و ایجاد شرکت‌های تعاونی عنوان کرد و افزود: اتاق تعاون و صندوق اعطای تسهیلات می‌توانند در این مورد اقدام کنند و مؤثر واقع شوند.

همچنین رئیس اداره شعب صندوق توسعه تعاون استان کرمان در این نشست به اصل 44 قانون اساسی اشاره کرد و با بیان اینکه تضمین موفقیت فعالیت بخش خصوصی در قالب تعاونی بیشتر است، ابراز داشت: بخش تعاون توانایی سازماندهی 35 درصد از اقتصاد کشور را دارد.

علیرضا شهرکی با بیان اینکه سال 2012 به عنوان سال بین‌المللی تعاون نامگذاری شده است، عنوان کرد: تعاون می‌تواند عدالت اجتماعی را در جامعه توسعه دهد و اقتصاد تعاونی را به ارمغان آورد.

وی ارایه تسهیلات بانک توسعه تعاون به کارآفرینان در قالب شرکت‌های تعاونی را امکان‌پذیر دانست و با اشاره به استراتژی دولت مبنی بر حمایت از بخش خصوصی به منظور اهمیت بخشیدن به اقتصاد کشاورزی اظهار داشت: بانک‌ها می‌توانند، عامل توزیع منابع تسهیلات برای پیشبرد این اهداف باشند.

شهرکی سرمایه اولیه ثبت شرکت را 10 میلیون و 500 هزار ریال عنوان و تصریح کرد: برای اخذ وام‌های کمتر از 100 میلیون ریال یک ضامن و برای وام‌های بیشتر از 100 میلیون ریال دو ضامن لازم است.

به گزارش فارس در ادامه این نشست بانوان کارآفرین با اشاره به توانمندی بالقوه بانوان در اشتغالزایی، از ورود کالاهای چینی به کشور و بالا بودن سود تسهیلات گلایه‌هایی را مطرح کردند و خواستار اختصاص تسهیلات ویژه برای رفع بیکاری و اشتغالزایی شدند.

انتهای پیام/ی20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول