اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی بوشهر خبر داد

اختصاص 53 میلیارد تومان به مشاغل خانگی و خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد

خبرگزاری فارس: مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان بوشهر گفت: امسال 53 میلیارد تومان به بخش مشاغل خانگی مددجویان زیر پوشش این نهاد اختصاص یافته است.

اختصاص 53 میلیارد تومان به مشاغل خانگی و خود اشتغالی مددجویان کمیته امداد

به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی فرید محبی صبح امروز در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد خورموج اظهار داشت: اختصاص این مبلغ زمینه مناسبی را برای ایجاد فرصت‏های شغلی برای خانواده‎های مددجویان فراهم می‎کند.

وی با اشاره به برنامه‎های فرهنگی کمیته امداد امام افزود: راهبردهای اساسی امداد در حوزه فکری و فرهنگی است و موفقیت سیاست‏های امداد سرمایه‎گذاری در حوزه فرهنگی است.

محبی ادامه داد: در سطح استان چهار مجتمع شبانه‎روزی دختران و پسران ویژه فرزندان مددجویان امداد وجود دارد که به 214 دانش‏آموز خدمات تحصیلی می‎دهد.

وی با بیان اینکه گرایش بیشتر خانواده‎ها و دانشجویان به سمت دانشگاه‎های دولتی است افزود: 260 دانشجوی فارغ‏التحصیل داشته‏ایم و 179 نفر نیز به دانشگاه راه یافته‏اند.

امام جمعه خورموج نیز در این آیین گفت: امروز به برکت انقلاب شرایط تحصیلی با امکانات کافی برای اقشار محروم جامعه فراهم شده است.

حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح افزود: علم منشأ خیر و برکت است و با جهل انسان نمی‏تواند قدمی بردارد ولی علم نیز باید با تقوا و تهذیب و تزکیه نفس همراه باشد.

وی با بیان اینکه سمت و سوی فرزندان مددجو باید به سمت ولایت و رهبری باشد تصریح کرد: 50 سال پهلوی با 33 سال انقلاب اسلامی قابل مقایسه نیست و اگر در گذشته تعداد محدودی در روستاها می‏توانستند به تحصیل ادامه دهند اما در انقلاب در دورترین مناطق نیز امکان تحصیل ایجاد شده است.

سیدعلی هاشمی فرماندار دشتی نیز گفت: این امکانات از عنایات معمار بزرگ انقلاب اسلامی است و ما موظفیم تا به دنبال اندیشه‏های بزرگ امام حرکت کنیم.

مدیر کمیته امداد امام خمینی دشتی نیز گفت: امداد شهرستان دشتی 4 هزار خانوار و 10 هزار نفر مددجو زیر پوشش و در زمینه‎های مختلف معیشتی، خودکفایی و فرهنگی و اجتماعی فعالیت دارد.

احمدرضا بحرینی افزود: آموزش‏های متعدد از جمله مهارت‎های زندگی، رسیدگی به امور تحصیلی مددجو و خدمات تحصیلی و فرهنگی و مشاوره در بخش‎های مختلف، قسمتی از فعالیت‎های فرهنگی امداد است.

وی اضافه کرد: در مجتمع فرهنگی تربیتی کمیته امداد امام خمینی خورموج 55 دانش‎آموز مقطع متوسطه از شهرستان‎های دشتی، دیر، تنگستان و جم حضور دارند.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول