اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تئاتر کودک و نوجوان ـ 188

فقیهی: نمایش «دزده و مرغ فلفلی» 5 روز در ملایر اجرا شد

خبرگزاری فارس: کارگردان تئاتر کودک و نوجوان ملایر از اجرای نمایش «دزده و مرغ فلفلی» به مدت پنج روز در ملایر خبر داد.

فقیهی: نمایش «دزده و مرغ فلفلی» 5 روز در ملایر اجرا شد

رضا فقیهی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ملایر با اشاره به اینکه نمایش «دزده و مرغ فلفلی» از 16 مهر ماه همزمان با برگزاری جشنواره تئاتر کودک و نوجوان استان در ملایر اجرایی شده است، اظهار داشت: این نمایش به مدت پنج روز با 10 اجرا به صورت دو سانس صبح و بعد از ظهر در ملایر به روی صحنه می‌رود.

وی عنوان کرد: این نمایش برگرفته از شعر «دزده و مرغ فلفلی» سروده زنده یاد «منوچهر احترامی» است که به صورت نمایش سایه‌ای برای نخستین بار در استان همدان اجرایی شده است.

این فعال عرصه تئاتر گفت: این نمایش دو ماه قبل نیز به مدت 10 روز در ملایر به روی صحنه رفت و در حال حاضر نیز در بخش جنبی جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان استان همدان در شهرستان ملایر اجرا شده است.

وی تصریح کرد: یک نمایش به صورت سیار نیز به مدت یک هفته قبل از برگزاری جشنواره تئاتر کودک در همه شهرستان‌های استان با همکاری یک گروه نمایشی از تهران و شهرستان ملایر اجرا داشت.

فقیهی ابراز داشت: همه امکانات تئاتر به صورت سیار در روی کانتینر وجود داشت و این نمایش سیار از شهر همدان شروع شد و بعد از 10 اجرا در شهرستان‌های استان در مراسم افتتاحیه جشنواره و اجرای دوباره در شهر همدان خاتمه پیدا کرد.

وی به دیگر برنامه‌های جشنواره تئاتر استان در ملایر اشاره کرد و گفت: با توجه به جایگاه تئاتر ملایر در استان و کشور چهار گروه نمایشی از شهرستان ملایر در جشنواره تئاتر استان حضور دارند که دو گروه در بخش جشنواره حضور و دو گروه نیز در جشنواره اجرا داشته و دارند.

این فعال عرصه تئاتر به گروه نمایشی «ماشین اسباب بازی» به کارگردانی «مهدی حبیبی» از گروه «سپید و سیاه» با اجرای خیابانی در همدان به صورت اجرای صبح و بعد از ظهر، نمایش «اسطوره بچه‌های ایران» به کارگردانی نرگس خاک‌کار از گروه «سپید و سیاه» با اجرای نمایش خیابانی به صورت اجرای صبح و بعد از ظهر اشاره کرد و گفت: این دو گروه نمایشی در بخش جشنواره حضور دارند.

وی در ادامه به اجرای گروه نمایشی «آیدا» اشاره کرد و افزود: نمایش «لولو میاد» به کارگردانی «رحمت‌الله فلاحی» نیز در مدت برگزاری جشنواره در نهاوند اجرا دارد.

فقیهی گفت: در ملایر نیز نمایش «دزده و مرغ فلفلی» با موسیقی بسیار شاد برای کودکان و نوجوانان در سالن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ملایر اجرا داشته است.

رضا فقیهی از کارگردانان و بازیگران جوان در بخش تئاتر شهرستان ملایر است که کار خود را در بخش تئاتر از سال 72 شروع کرده و از سال 79 با همکاری اداره ارشاد نسبت به ساخت تئاتر و نمایش برای کودکان اقدام کرده است.

این هنرمند ملایری طی سال‌های مختلف با حضور در جشنواره‌های مختلف توانسته افتخارات بزرگی را در رشته‌های کارگردانی و بازیگری با دریافت تندیس و دیپلم افتخار و لوح تقدیر کسب کند.

وی علاوه بر تئاتر در فیلمنامه‌نویسی، مجری‌گری و... نیز دارای تبحر ویژه بوده و در بین کودکان و نوجوانان و هنرمندان ملایر از محبوبیت خاصی برخوردار است.

انتهای پیام/ل10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول