اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی:

خراسان جنوبی ششمین استان بیابانی کشور است

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی ششمین استان بیابانی کشور است و کشاورزی یکی از محورهای توسعه استان است.

خراسان جنوبی ششمین استان بیابانی کشور است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند به نقل از روابط‌ عمومی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی، غلامرضا هادربادی اظهار کرد: با وجود خشکسالی‌های 14 ساله بیشتر منابع آبی شامل قنوات و چاه‌ها یا کم‌آب شده یا خشک شده و یا کیفیت آب کاهش پیدا کرده است.

وی تصریح کرد: تنوع اقلیمی در خراسان جنوبی سبب شده که از میوه‌های سردسیری مانند سیب تا میوه‌های گرمسیری مانند خرما در این استان قابلیت رشد و نمو داشته باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در بخش کشاورزی خراسان جنوبی با وجود همه محدودیت‌ها با داشتن کشاورزان سختکوش و پر تلاش و نگاه ویژه دولت به ‌ویژه دولت نهم و دهم برای کمک به بخش کشاورزی اقدامات موثری صورت گرفته است.

هادربادی گفت: اجرای سیستم‌های آبیاری تحت فشار، تسطیح و یکپارچه‌سازی، احداث واحدهای گلخانه‌ای و دامپروری، کشاورزی حفاظتی، جایگزینی کودهای بیولوژیک به جای شیمیایی و ایجاد شرکت‌های سهامی زراعی از جمله اقدامات سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی بوده است.

وی به دو رویداد مهم در بخش کشاورزی خراسان جنوبی در سال جاری اشاره و بیان کرد: تشکیل کارگروه توسعه بخش کشاورزی که مبالغ قابل توجهی تسهیلات کم‌بهره به تمام کشاورزان و تولیدکنندگان پرداخت می‌شود یکی از این اقدامات مهم است، همچنین کمک 7 میلیارد تومانی استاندار خراسان جنوبی به صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان از دیگر اقدامات است.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول