اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سرایان:

سرایان دومین تولیدکننده زعفران در خراسان جنوبی است

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: این شهرستان با سطح زیر کشت 2 هزار و 560 هکتار مقام دوم تولید زعفران را در خراسان جنوبی دارد.

سرایان دومین تولیدکننده زعفران در خراسان جنوبی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرضا کیانی عصر امروز در جمع کشاورزان شهرستان سرایان با اشاره به بحران خشکسالی، خشک شدن و کم آبی 80 درصد قنوات و چشمه‌ساران منطقه کوهپایه این شهرستان اظهار کرد: تنها روزنه امید کشاورزان این منطقه آبرسانی به مزارع زعفران است.

وی از آغاز آبرسانی به 350 هکتار از مزارع زعفران روستاهای کوهپایه‌ای شهرستان سرایان خبر داد و افزود: محصول زعفران یک محصول استراتژیک و بسیار باارزش در استان و کشور است.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان تصریح کرد: هم‌اکنون 11 دستگاه تانکر کار آبرسانی به مزارع زعفران کوهپایه‌ای شهرستان را انجام می‌دهند.

کیانی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل آبرسانی حدود 5 هزار تانکر معادل 60 هزار متر مکعب عملیات آبرسانی انجام دهیم که این مهم 150 میلیون تومان اعتبار طلب می‌کند.

وی اظهار کرد: این شهرستان با سطح دارا بودن 2 هزار و 560 هکتار زمین زیر کشت محصول زعفران مقام دوم تولید این محصول را در خراسان جنوبی دارد.

مدیر جهاد کشاورزی سرایان گفت: بیش از 800 هکتار از مزارع زعفران سرایان در منطقه کوهپایه این شهرستان واقع شده که بالغ بر یک‌هزار و 550 نفر بهره‌بردار خرده مالک از آن امرار معاش و تامین معیشت می‌کنند.

کیانی تصریح کرد: این میزان از مزارع زعفران شهرستان 30 قنات و 12 روستای کوهپایه‌ای را در بر می‌گیرد.

وی با اشاره اینکه خشکسالی‌های چند ساله، بخش کشاورزی شهرستان به ویژه زعفران‌کاری مناطق کوهپایه سرایان را کمرنگ و کم رونق کرده است، افزود: از مسئولان استانی می‌خواهیم اعتبارات ویژه‌ای را برای خشکسالی، حوادث و آبرسانی به مزارع زعفران شهرستان اختصاص دهند.

انتهای پیام/ز20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول