اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته کودک و نوجوان هفته مازندران:

پیشینه فرهنگی مازندران مغفول مانده است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامیداشت هفته فرهنگی مازندران گفت: مازندران دارای پیشینه فرهنگی غنی در تاریخ ایران است که تاکنون در اذهان عموم مغفول مانده است.

پیشینه فرهنگی مازندران مغفول مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم عزیززاده گرجی عصر امروز در جلسه گرامیداشت هفته فرهنگی مازندران در کانون پرورش فکری استان مازندران با اشاره به اینکه 14 آبان روزی بزرگ در تاریخ مازندران است که در تقویم ایران به نام روز مازندران ثبت شد، تصریح کرد: در هفته فرهنگ مازندران کودکان و نوجوانان مازنی با فرهنگ غنی مازندران آشنا می‌شوند.

مدیر کانون پرورش فکری مازندران با بیان اینکه دبیرخانه هفته فرهنگی مازندران با ریاست معاون استاندار در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تشکیل شد از ایجاد کمیته‌های متعددی خبر داد و تصریح کرد: کمیته کودک و نوجوان هفته فرهنگی مازندران با حضور دستگاه‌های مرتبط در حوزه کودک و نوجوان با مسوولیت کانون پرورش فکری استان فعالیت می‌کند.

گرجی اظهار داشت: محور برنامه‌هایی که در این هفته توسط این کمیته اجرا می‌شود، فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با موضوع مازندران در گروه سنی کودک و نوجوان است و از توان و ظرفیت مجموعه دستگاه‌های عضو، شاهد ارائه برنامه متعدد فرهنگی هستیم.

وی خاطرنشان کرد: مازندران دارای پیشینه فرهنگی غنی در تاریخ ایران است که تاکنون در اذهان عموم مغفول مانده است، لذا با ثبت این روز تلاش می‌شود تا افکار عمومی خاصه کودکان و نوجوانان را با تاریخ این حوزه جغرافیایی و فرهنگی موثر در تاریخ ایران آشنا کنیم.

دبیر کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت هفته فرهنگی مازندران با تشریح برخی از برنامه‌های اجرایی و محتوایی در این هفته افزود: همه باید تلاش کنیم تا یک نگرش جدید در گروه هدف خود نسبت به تاریخ مازندران ایجاد کنیم و اگر کودکان ونوجوانان خود را با این پیشینه و دستاوردهای علمی، دینی و فرهنگی این استان بزرگ مانوس کنیم به رشد فکری و فرهنگی آنان کمک شایانی می‌شود.

وی با تاکید بر اجرای برنامه‌های جذاب و مخاطب پسند در دستگاه‌های عضو خواستار ارائه برنامه‌های هر یک از دستگاه‌ها تا قبل از  جلسه بعدی به دبیرخانه این کمیته شد.

به گزارش فارس، دستگاه‌های عضو کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامیداشت هفته فرهنگی مازندران را استانداری مازندران، آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری، بهزیستی، میراث فرهنگی، هلال احمر، اداره کل تبلیغات اسلامی، صدا و سیما، سپاه کربلا، کتابخانه عمومی، کمیته امداد، شهرداری ساری، حوزه هنری، سازمان دانش‌آموزی، انجمن اسلامی دانش‌آموزان و کمیته امور بانوان استان تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول