اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد:

روحانیون روستا به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرند

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد گفت: روحانیون روستا به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرند.

روحانیون روستا به عنوان محور فعالیت‌های فرهنگی باید مورد حمایت قرار گیرند

به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام محمدرضا رحمانی صبح امروز در نشست مشترکی که با حضور دهیاران و شوراهای اسلامی 21 روستای دارای روحانیون مستقر و هجرت گناباد در محل اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد برگزار شد، اظهار داشت: خدمت در جامعه اسلامی از نعمت‌های الهی است و اسلام هر کاری را که با قصد قربت انجام شود عبادت می‌داند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد افزود: روحانیون پیام رسانانی هستند که پیام الهی، سیره و سنت رهبران دینی و  فرهنگ و معارف اسلامی را به مردم می‌رسانند.

وی ادامه داد: حضور یک روحانی در روستاها علاوه بر اقامه نماز جماعت سه وعده، بیان احکام و معارف اسلامی و ارائه مشاوره در کاهش آسیب‌های اجتماعی اعم از بزهکاری، کاهش تشکیل پرونده در مراجع قضایی و حل اختلافات قومی و قبیله‌ای موثر است.

رحمانی تصریح کرد: در روستا روحانی فقط مسئول کفن و دفن اموات و خواندن خطبه عقد نیست بلکه وی به عنوان محور و ستون همه برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی باید از سوی شوراها و دهیاری‌ها حمایت و پشتیبانی شود.

وی گفت: حضور اعضای شورا و دهیار در مراسم نماز جماعت و برنامه‌های فرهنگی و مذهبی سبب تقویت و دلگرمی روحانی می‌‌شود.

رحمانی بیان داشت: روحانیون مستقر در روستاها از تنها افرادی هستند که در همه ایام به‌ صورت شبانه‌روزی و در ایام غم و شادی در روستا حضور دارند و این نیازمند همراهی ویژه از سوی مسئولان و دست‌اندرکاران روستا است.

رحمانی اظهار داشت: آموزش روخوانی و روان‌خوانی و تفسیر قرآن، احادیث و روایات، نهج‌البلاغه، ارائه مشاوره، برگزاری گفتمان‌های دینی، پاسخ به شبهات اعتقادی و دینی و مقابله با خرافات از مهم‌ترین وظایف روحانی است.

وی تصریح کرد: برای اینکه روحانی بتواند با جوانان و نوجوانان ارتباط داشته و در راستای هدایت و راهنمایی آنان کار کند همه والدین و روستائیان باید روحانی را پشتیبانی و حمایت کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناباد در ادامه با اشاره به انجام کارهای فرهنگی نیز گفت: با کار فرهنگی سبب می‌شود تا چهره دین را به نسل جوان نشان داده شود و چه کاری بالاتر از اینکه جوانان را جمع و در این اجتماعات آداب دین، سیره پیامبران و ائمه بیان شود.

رحمانی گفت: شاید اشتباه حقوقی و اقتصادی قابل جبران باشد ولی اگر در کار فرهنگی دچار اشتباه شویم، جبران کردنش مشکل است.

رحمانی تصریح کرد: مدیر فرهنگی روستا باید روحانی باشد و همه باید در اجرای طرح‌های فرهنگی همیار روحانی باشیم.

وی افزود: با توجه به کمبود بودجه در حوزه فرهنگی، شوراها و دهیاری‌ها بودجه‌های مرتبط با حوزه فرهنگی را با مشورت روحانی فقط در همان موضوع هزینه کنند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی گناباد اضافه کرد: شناسایی آسیب‌های اجتماعی و اعلام آن به روحانی و همکاری در راستای کاهش و از بین بردن آن، جلوگیری از ساخت و سازهای عمرانی بی‌مورد در حوزه مساجد و هیئت‌ها و صرف بودجه در امور فرهنگی از مهم‌ترین درخواست‌های اداره تبلیغات اسلامی گناباد از شوراها و دهیاران شهرستان است.

رحمانی افزود: جلوگیری از برگزاری جلسات با محوریت فقط مداح و توجه به استفاده لازم از جلسات مذهبی، حمایت از ساخت و ساز خانه عالم و پیگیری جهت راه اندازی خانه قرآن در روستاها از دیگر درخواستها می‌باشد.

وی با ذکر آیه 41 سوره حج به وظایف همگانی و به‌ویژه نخبگان حوزه روستایی اشاره کرد و گفت: از آیه مبارکه چنین دریافت مى‏شود که دعوت به ارزش‏ها و هشدار از ضد ارزش‏ها یک وظیفه انسانى و اسلامى است و بر همگان لازم است که در زندگى از بهترین و شایسته‌ترین راه‏ها به انجام این وظیفه قیام کنند.

رحمانی در پایان نیز با اشاره به خانه عالم در روستا نیز گفت: در روستاهایی که خانه عالم وجود ندارد دست‌اندرکاران روستا با آماده کردن مکان کوچک و مناسب، زمینه حضور و اعزام مبلغ در ایام مناسبتی را فراهم کنند.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول