اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

علی رویین تن:

برای کار فرهنگی تمام اصول را زیر پا می‌گذاریم

خبرگزاری فارس: کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون گفت: برای اینکه کار فرهنگی انجام دهیم اصول را زیر پا می‌گذاریم و به یکدیگر توهین می‌کنیم.

برای کار فرهنگی تمام اصول را زیر پا می‌گذاریم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، علی رویین تن پیش از ظهر امروز در نشست تخصصی راهکار اکران مناسب فیلم‌های کودکان و نوجوانان با اشاره به اینکه مقوله فیلم کودک و جشنواره با دیگر پارامترهای فیلم فرق دارد، اظهار کرد: مقوله فیلم و جشنواره کودک در جوامع متمدن دارای پایه و اصولی جداست و به عنوان یک بخش ویژه روی آن کار می‌شود اما هر چه ما به سمت جوامع خود بیاییم، در می‌یابیم که بخش کودک یک عنصر متناسب با دیگر بخش‌های فیلمسازی است و نمی‌توان در آن تفاوتی قائل شد.

وی افزود: جشنواره کودک آینده فردای مملکت ما را می‌سازد، ما باید این قدر نوستالژی کودک به وجود بیاوریم تا در آینده بتوانیم رشد مناسبی داشته باشیم مشکل ما در این است که برای انجام کار فرهنگی تمام اصول را زیر پا می‌گذاریم.

*نوستالژی برای کودکانمان نداریم

این کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون با اذعان بر اینکه فیلم کلاه قرمزی نوستالژی پدران ما است و در ذهن کودک که در دنیای مدرن زندگی می‌کند جایی ندارد، افزود: من فکر می‌کنم که پدران برای دیدن فیلم کلاه قرمزی می‌روند تا نوستالژی فیلم خود را به آنها نشان دهند.

وی گفت: وقتی کسی خود را به خواب بزند نمی‌توان آن را بیدار کرد و این مسئله در رابطه با برخی از مسئولان مرتبط با فرهنگ و هنر این مملکت صدق می‌کند در این صورت است که در بخش فیلم و کودکان رشدی نداریم.

به گفته رویین تن وقتی دیگر ایده و خلاقیتی برای ساخت فیلم کودک نداریم چگونه می‌توانیم تا نوستالژی‌های کودک خود را پدید آوریم.

وی با اشاره به اینکه مدیران ما تنها بیلان‌کاری را در فیلم‌ها می‌خواهند، اذعان کرد: مشکل اکران فیلم کودک سفارش ساخت است مدیران سفارش فیلم ارزشی نمی‌دهند تنها سفارش فیلمی می‌دهند تا بتوانند با آن بیلان‌کاری ارائه دهند.

*حضور کمرنگ فیلمسازان کودک در جشنواره

کارگردان و نویسنده سینما و تلویزیون در اعتراض به این موضوع که چرا فیلمسازان کودک در این جشنواره حضور ندارند، گفت: چرا در بیست و ششمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اشخاصی چون کیومرث پوراحمد، مرادی کرمانی حضور ندارند و تنها تعداد معدودی از کارگردانان و نویسندگان بخش کودک حضور پیدا کرده‌اند.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول