اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره ارشاد محمودآباد خبر داد

فعالیت 24 کانون فرهنگی در محمودآباد

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد از فعالیت 24 کانون فرهنگی هنری مساجد در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 24 کانون فرهنگی در محمودآباد

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، همایش کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد این شهرستان محمودآباد ظهر امروز در سالن غدیر این شهرستان برگزار شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد در این مراسم با بیان جایگاه و نقش تربیتی مساجد و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد به رشد 100 درصدی تعداد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان اشاره کرد و افزود: به منظور تحقق برنامه‌های سند چشم‌انداز توسعه کشور در حوزه فرهنگی، تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد این شهرستان از 12 کانون به 24 کانون رشد یافته است.

حمیدرضا کوزه‌گر تصریح کرد: مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد نقش بی‌بدیلی را در اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و جذب جوانان به مساجد دارند.

وی با اشاره به رهنمود ارزشمند امام راحل مبنی بر اینکه «مسجد سنگر است و باید سنگرها را حفظ کنیم» خاطرنشان کرد: امروز نیز با توجه به شرایط کنونی و شبیخون فرهنگی غرب، مساجد سنگرهای جبهه جنگ نرم محسوب می‌شود و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تبلور عینی جبهه مقاومت و مقابله با جنگ نرم نظام سلطه است.

کوزه‌گر ادامه داد: به‌منظور افزایش فعالیت‌های فرهنگی و هنری در مساجد سطح شهر و روستاهای محمودآباد تاکنون برای 24 کانون فرهنگی و هنری مساجد مجوز صادر شده است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد یادآور شد: همه کانون‌های فرهنگی و هنری در طول سال‌های گذشته و جاری فعالیت‌های قابل ملاحظه‌ای به‌ طور ویژه در مناسبت‌های مختلف در سطح شهر و روستاها داشته‌اند.

کوزه‌گر برگزاری کلاس‌های آموزشی مختلف هنری و فرهنگی، دعوت از سخنرانان مختلف با توجه به موضوع‌های مورد نظر در اعیاد و شهادت‌های ائمه معصومین(ع)، برگزاری محفل انس با قرآن ‌کریم، طرح اوقات فراغت تابستانی را از عمده فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان محمودآباد عنوان کرد.

در ادامه مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران نیز با توجه به نقش مساجد در اشاعه فعالیت‌های فرهنگی هنری بیان داشت: مسجد بزرگ‌ترین پایگاه مقابله با جنگ نرم نظام سلطه است.

محمد فوقی افزود: امروزه با پیشرفت تکنولوژی درحوزه اطلاع‌رسانی، دنیا به یک کلبه جهانی تبدیل شده و اینکه دشمن از طریق رسانه‌ها وارد خانه‌های ما شده است.

وی ادامه داد: اگر می‌خواهیم فرزندان و جوانان کشورمان را بیمه کنیم باید ارتباط آنها را با مساجد تقویت کنیم و فضای مساجد را به مانند صدر اسلام پویا و فعال سازیم.

مدیر کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مازندران با اشاره به اینکه مسجد تنها مکان عبادت کردن و نماز خواندن نیست، اذعان داشت: کارکردهای مساجد بسیار متنوع است و باید مهد تربیت دینی و بیدارسازی و بصیرت افزایی مردم و به‌ویژه جوانان باشد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول