اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خبر داد

وجود 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گفت: 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور وجود دارد.

وجود 14 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، حجت‌الاسلام حمیدرضا ارباب سلیمانی پیش از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران در زاهدان اظهار داشت: هم‌اکنون 15 هزار کانون فرهنگی و هنری مساجد در سطح کشور وجود دارد که از این تعداد، 5 هزار کانون در روستاها فعال هستند.

وی افزود: مرحله نخست جشنواره‌ قرآنی در هفت رشته حفظ، ترتیل، قرائت و ...، در حال برگزاری است و 21 تا 24 آذرماه امسال به میزبانی خوزستان مرحله کشوری آن انجام خواهد شد.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور اضافه کرد: برگزاری جشنواره سروده‌های روستایی رضوی و اخد مجوز برای هزار و 200 کتابخانه در جوار مساجد از دیگر برنامه‌های امسال است.

ارباب سلیمانی ادامه داد: در شش ماه نخست امسال، 340 جلد کتاب به کتابخانه‌های مساجد کشور ارسال شده و در نیمه دوم امسال نیز 300 هزار جلد دیگر به مساجد ارسال می‌شود.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان طی شش ماه نخست امسال، 188 هزار کتاب به ارزش 55 میلیون تومان بین کتابخانه‌های مساجد توزیع شده است.

دبیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور بیان داشت: برگزاری نمایشگاه‌های دستاوردهای کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد به منظور شناساندن ظرفیت‌های کانون‌ها در زمینه‌های مختلف از جمله اهداف ما است.

ارباب سلیمانی افزود: در تمامی استان‌های کشور این نمایشگاه یا برگزار شده و یا در حال برگزاری است.

وی گفت: در سیستان و بلوچستان این نمایشگاه با عنوان نمایشگاه پیامبر اعظم(ص) عصر امروز افتتاح و در قالب آثار و فعالیت‌ها و تولیدات فاخر و برتر کانون‌های فرهنگی و هنری در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول