اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

22 تا 24 مهر

تریلی سیار تئاتر کودکان ایران مهمان گیلان است

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان از ورود تریلی سیار تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور به استان از 22 تا 24 مهر جاری خبر داد.

تریلی سیار تئاتر کودکان ایران مهمان گیلان است

نقی علیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت با اشاره به تنوع برنامه‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان در پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان با تاکید بر امر توجه به ورزش، اظهار کرد: پر کردن اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کشور به نحو مطلوب یک فرصت است در غیر این صورت منجر به تهدید برای جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه عیادت از بیماران کودک و نوجوان بستری در بیمارستان 17 شهریور رشت با اعطای جوایز فرهنگی به آنها از مهم‌ترین برنامه‌های کانون در این هفته است، افزود: برگزاری نشست ادبی و همایش بزرگداشت حافظ در 20 مهر جاری نیز از دیگر برنامه‌های کانون به مناسبت روز جهانی کودک است.

این مسئول به عضویت رایگان کودکان و نوجوانان در دفاتر مرکزی کانون‌های مستقر در استان اشاره کرد و گفت: تریلی سیار تئاتر کانون پرورش فکری کشور از تاریخ 22 تا  24 مهر مهمان گیلان است و برای کودکان نمایش و تئاتر اجرا می‌کند.

وی با تصریح بر اینکه این تریلی سیار اکنون مشغول اجرای برنامه برای کودکان زلزله‌زده آذربایجان است، بیان کرد: این تریلی پس از عبور از اردبیل و اجرای برنامه در آن شهر از آستارا وارد گیلان می‌شود و در انزلی، رشت و لاهیجان برنامه اجرا می‌کند.

علیزاده آشنایی با هنر را از دیگر اهداف جشنواره‌های فرهنگی کودکان دانست و خاطرنشان کرد: اکنون در رشت 31 مرکز فرهنگی هنری با 35 هزار عضو ثابت فعال وجود دارد.

وی با برشمردن کتابخانه‌های کانون پرورش فکری ابراز کرد: در گیلان یک کتابخانه سیار و چهار کتابخانه پستی برای ارائه خدمات به کودکان شهری و روستایی فعال است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با بیان اینکه ارتباط کودکان و نوجوانان با کتابخانه‌های پستی مکاتبه‌ای است، ادامه داد: در گیلان دو مرکز کانون پرورش فکری در خمام و چابکسر نیز در دست احداث است.

وی پیگیری احداث یک واحد کتابخانه مرجع کودک و نوجوان در گیلان را از جمله برنامه‌های در دست اقدام کانون خواند و یادآور شد: در گیلان کتابخانه تخصصی ویژه کودکان و نوجوانان وجود ندارد و احداث این کتابخانه از ضرورت‌های استان محسوب می‌شود.

علیزاده به انتشار چهار جلد کتاب با هدف احیای فرهنگ بومی گیلان به صورت دو زبانه اشاره کرد و گفت: تالشی‌ ـ فارسی، گیلکی‌ ـ فارسی، شرق گیلانی و فارسی از جمله زبان‌های به‌کار رفته در این چهار جلد کتاب بوده که در دست تدوین است.

به گفته وی، یک جلد کتاب در قالب 33 داستانک ویژه داستان‌های کوتاه انقلاب اسلامی نیز با همکاری شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نیز در دست تدوین است.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این راستا پس از فراخوان، 33 اثر به مناسبت سی‌و‌سومین سالروز انقلاب اسلامی برگزیده و انتخاب شده که به‌زودی به چاپ می‌رسد.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول