اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در بیست‌ و دومین جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان:

2 نمایش «ری را» و «تهارماه» به جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور راه یافتند

خبرگزاری فارس: در بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان، دو نمایش «ری را» از زاهدان و «تهارماه» از ایرانشهر به جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور راه یافتند.

2 نمایش «ری را» و «تهارماه» به جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور راه یافتند

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان برگزیدگان بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان در فرهنگسرای جوان زاهدان با حضور مدیرکل ارشاد اسلامی، فرماندار، هنرمندان و فعالان عرصه نمایش انتخاب و این جشنواره پس از دو روز رقابت به کار خود پایان داد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان در این مراسم اظهار داشت: بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان از 16 الی 18 مهرماه در شهرستان زاهدان برگزار شد.

حجت‌الاسلام عباس دانشی افزود: نمایش‌های برتر سال 91 از شهرستان‌های خاش، ایرانشهر، زابل و زاهدان در این دو روز به رقابت پرداختند.

وی بیان کرد: این نمایش‌ها که هنرمندان سیستان‌وبلوچستان در آن به ایفای نقش می‌پردازند در سالن‌های تئاتر شهر، پلاتوی حوزه هنری و سینما اشراق زاهدان اجرا شد.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان ادامه داد: این نمایش‌ها شامل نمایش توهم یک واقعیت، ری را، آن سه نفر، شاید اگر امشب باران ببارد، دیوار، بودم،بودی،بود، تهارماه و شکلات بود که به نمایش درآمدند.

دانشی بیان داشت: از 32 متن نمایشی که به این جشنواره ارائه شد 16 متن برای مرحله بازخوانی اثر انتخاب شدند و از بین این 16 متن نمایشی و اثر تولیدی آن، هشت اثر برای شرکت در بیست و دومین جشنواره تئاتر استانی سیستان‌وبلوچستان انتخاب شدند.

وی گفت: آثار منتخب از شهرهای خاش، ایرانشهر، زابل و زاهدان بودند که در روزهای 16 و 17 مهرماه در شهرستان زاهدان به نمایش درآمدند.

مدیرکل ارشاد اسلامی سیستان‌وبلوچستان افزود: امسال تعداد زیادی نمایش به جشنواره ارسال شد که در جشنواره سال گذشته از 28 متن نمایشی رسیده، 12 متن به مرحله بازخوانی راه یافت و از بین آنها هشت نمایش در جشنواره به اجرا درآمد و در نهایت دو نمایش برای شرکت در جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور انتخاب شدند.

در پایان مراسم طبق رأی هیئت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان، به ابوبکر نرماشیری برای طراحی بروشور نمایش «تهارماه»، کامبیز سرحدی برای نورپردازی نمایش «شکلات»، فاطمه حسن‌زهی برای طراحی لباس نمایش «تهارماه» و اسماعیل اسکندری برای طراحی لباس نمایش «شکلات» لوح تقدیر اهداء شد.

همچنین جایزه بخش موسیقی شامل دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 2 میلیون ریال به موسیقی نمایش «تهارماه»، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 2 میلیون ریال به طور مشترک به جمال ناصر ملازهی طراح صحنه نمایش «تهارماه» و رامین رخ فروز طراح صحنه نمایش «ری را» اختصاص یافت.

محدثه میرشکار و فهیمه مهروه بازیگران نمایش «دیوار» و ویدا داودی بازیگر نمایش «شاید اگر امشب باران ببارد» از هیئت داوران لوح تقدیر دریافت کردند.

طبق رأی هیئت داوران این جشنواره به غلامرضا پودینه یکی از هنرمندان عرصه تئاتر استان دیپلم افتخار و جایزه نقدی اعطاء شد.

از حمید لشکری و روحیه خضری بازیگر و کارگردان نمایش «آن سه نفر» به دلیل تلاش مستمر آنان در عرصه هنر نمایش با اهدای لوح و جایزه نقدی تقدیر به عمل آمد.

همچنین طبق اعلام نظر هیئت داوران این جشنواره، مقام سوم کارگردانی این جشنواره به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 2 میلیون ریال به رامین رخ‌فروز برای نمایش «شکلات»، مقام دوم کارگردانی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 3 میلیون ریال به نذیر برهان‌زهی برای نمایش «تهارماه»، مقام اول کارگردانی به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 4 میلیون ریال به آناهیتا ریسباف برای نمایش «ری را» اختصاص یافت.

در بخش نمایشنامه‌نویسی، مقام سوم به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 2 میلیون ریال به امید رضا میر، نویسنده نمایش «شکلات»، مقام دوم نمایشنامه‌نویسی به همراه لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 3 میلیون ریال به سجاد افشاریان نویسنده نمایش «ری را»، مقام اول نمایشنامه‌نویسی به همراه دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 4 میلیون ریال به جواد ناصر ملازهی نویسنده نمایش «تهارماه» تعلق گرفت.

همچنین طبق رأی هیئت داوران بیست و دومین جشنواره تئاتر سیستان‌وبلوچستان، نمایش «ری را» به کارگردانی آناهیتا ریسباف از زاهدان و «تهارماه» به کارگردانی نذیر برهان‌زهی از ایرانشهر به جشنواره منطقه‌ای تئاتر کشور راه یافتند.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول