اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کردستان:

بسیاری از مشکلات بخش تولید و صنعت کردستان ملی است

خبرگزاری فارس: استاندار کردستان گفت: بسیاری از مشکلات و موانع موجود در بخش تولید و صنعت استان ملی است و حل آن نیاز به تلاش و همکاری مضاعف و تصمیم‌گیری اصولی مجلس و دولت دارد.

بسیاری از مشکلات بخش تولید و صنعت کردستان ملی است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، علیرضا شهبازی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان در سنندج اظهار کرد: در طول سال‌های بعد از انقلاب شاهد حرکات و شیطنت‌های ضدانقلاب در کردستان به منظور جلوگیری از آبادانی و توسعه استان بوده‌ایم، ولی با این وجود اقدامات ارزشمندی توسط نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در این استان انجام گرفته است.

وی با اشاره به اینکه کردستان قبل از انقلاب از داشتن واحدهای صنعتی محروم بود، تصریح کرد: با توجه به محدودیت‌های کنونی در زمینه‌های اقتصادی و صنعتی و راه‌اندازی واحدهای تولیدی و خدماتی فعالیت‌های چشمگیری در استان صورت گرفته است.

وی بسیاری از مشکلات و موانع موجود در عرصه تولید و صنعت استان را ملی خواند و بیان داشت: تعدادی از مشکلات این بخش کشوری بوده و حل آن نیاز به تلاش و همکاری مضاعف و تصمیم‌گیری اصولی مجلس و دولت دارد.

استاندار کردستان خاطرنشان کرد: سیستم بانکی استان نیز قادر به کمک و مساعدت در رابطه با اعطای تسهیلات به طرح‌های توسعه‌ صنعتی در استان نیست.

شهبازی خاطرنشان کرد: مصوبات طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری توسعه‌ای غرب و شرق کشور در کردستان اجرایی نشده و در این رابطه هم با سیستم بانکی مشکلاتی وجود دارد.

وی اظهار داشت: اکنون 40 واحد تولید و صنعتی در استان آماده فعالیت است و به محض تامین منابع مالی فعالیت آنها آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: با اجرایی شدن این پروژه‌های صنعتی و تولیدی، شاهد تحول اساسی در راستای توسعه و پیشرفت همه‌جانبه استان خواهیم بود.

استاندار کردستان با بیان اینکه زمینه توسعه و پیشرفت در کردستان با وجود امکانات و نعمت‌های خدادادی فراوان وجود دارد، افزود: بزرگ‌ترین خدمت برای تامین منابع و موارد مورد نیاز کشور استفاده از توانمندی‌ استان‌هایی هم چون کردستان است.

شهبازی تصریح کرد: مسئولان استان با شناخت و ارتباطی که با صنعتگران دارند همواره مشکلات آنها را در زمینه‌های مختلف از جمله سیستم بانکی دنبال می‌کنند.

وی در پایان عنوان کرد: در مدت دو سال گذشته یک ریال از اعتبارات عمرانی استان برگشت داده نشده و این امر حاصل تلاش دلسوزانه مسئولان استان است.

انتهای پیام/صا20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول