اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس اول کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

دولت مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را برطرف کند

خبرگزاری فارس: نایب رئیس اول کمسیون صنایع و معادن مجلس نهم گفت: دولت با تدبیر و حرکتی شایسته باید مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی و تولیدی را به سرعت برطرف کند تا اقتصاد و تولید کشور رونق بیشتری بگیرد.

دولت مشکل نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای صنعتی را برطرف کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمدرضا خان‌محمدی عصر امروز در جریان بازدید از طرح‌های تولیدی و صنعتی خلخال اظهار داشت: دولت باید در این اوضاع و احوال بازار و نظام اقتصادی برای مقابله با آثار تحریم‌های فلج‌کننده به ادعای استکبار جهانی باید از واحدهای تولیدی و صنعتی به عنوان یک بازوی توانمند در تحول و تحرک اقتصادی کشور حمایت کند و اجازه ندهد این مجموعه‌ها با مشکلات و نارسایی‌های مختلف دست و پنجه نرم کند.

وی ضرورت حل مشکل کارخانه سیمان در شهر خلخال را ضروری خواند و تصریح کرد: حل این مشکل نیاز به همت جدی مسئولان ملی و منطقه‌ای دارد.

خان‌محمدی در ادامه خاطر نشان کرد: واحدهای تولیدی و صنعتی خلخال با مشکلات عمده و خرده‌ای مواجه هستند که با پیگیری و تحلیل آنها در ستاد تسهیلات استان و ستاد معین تشکیل شده در سطح کشور قابل پیگیری است.

این مسئول اضافه کرد: حل مشکل کارخانه سیمان در کنار همت جدی منطقه‌ای و ملی باید با اعتماد به بخش خصوصی و ورود آنها در دستور کار قرار گیرد چرا که کمیسیون صنایع تلاش می‌کند تا با تسهیل قوانین زمینه سرمایه‌گذاری و حل مشکلات نقدینگی و ارز و تسهیلات سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را برطرف کند.

به گزارش فارس، نماینده مردم سپیدان و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس نهم نیز در بازدید از شهرک‌های صنعتی و واحدهای تولیدی خلخال بیان کرد: طرح‌های تولیدی و صنعتی خلخال مورد نیاز منطقه بوده و ما با تکیه بر تهیه مواد اولیه در داخل می‌توانیم بیش از هر زمان دیگر به تقویت تولید کمک کنیم.

سید هدایت‌الله هاشمی مصرف بهینه و کاهش التهابات بازار داخلی را ضروری توصیف کرد و ادامه داد: تلاش‌های خوبی در روزهای گذشته با پیگیری‌های نمایندگان مجلس در سطح ملی و کشوری شروع شده تا به تدریج چالش‌های فرا روی صنعت و معدن با تزریق سرمایه ملی و کمک واقعی بانک‌ها برطرف شود.

در ادامه این بازدیدها رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در سخنانی شهرستان‌های خلخال و کوثر را از محروم‌ترین مناطق کشور در حوضه تولید و صنعت با کمترین تعداد اشتغال در این حوزه توصیف کرد و یادآور شد: ما هم اکنون در شهرستان با معضل بیکاری روبه‌رو هستیم و در مجموع در دو شهرستان خلخال و کوثر کمتر از 300 نفر در واحدهای تولیدی و صنعتی مشغول فعالیت هستند که این حقیقتی غیر قابل قبول است.

جلیل جعفری‌بنه خلخال گفت:‌ بارها به وزیر صنعت، معدن و تجارت اعتراض کرده و از وی خواسته‌ایم در جهت تقویت صنایع در این مناطق همت کنند چرا که تقویت صنایع عظیم و گسترده می‌تواند به حل مشکل بیکاری، جلوگیری از مهاجرت جوانان و ارتقای شاخص‌های رفاه و حل مشکلات عدیده کمک کند.

وی نگاه مجلس را به رفع محرومیت از چهره مناطق مختلف نگاه واقعی توصیف کرد و افزود: باید مناطق محرومی چون خلخال در خدمات‌دهی و فعال‌سازی واحدهای اشتغالزا و حمایت از آن در اولویت توجه و نگاه قرار گیرد.

جعفری‌بنه از حل مشکل کارخانه سیمان خبر داد و تصریح کرد: در صورت راه‌اندازی این کارخانه 500 نفر به صورت مستقیم و هزار نفر به صورت غیر مستقیم در آن اشتغال می‌یابند.

وی خطاب به پیمانکار کارخانه سیمان خلخال خاطرنشان کرد: ما به پیمانکار توصیه می‌کنیم هم خودش به دنبال شرکت سرمایه‌گذاری دارای تخصص در حوزه سیمان برود و ما هم کمک می‌کنیم تا مشکلات و موانع برطرف شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اضافه کرد: بیکاری جوانان شهرهای خلخال و کوثر بیش از سایر مناطق این استان است که این خود می‌طلبد توجه ویژه به حوزه‌های مختلف صورت بگیرد.

در این بازدید اعضای کمیسیون صنایع و معادن و انرژی مجلس و جمعی از مسئولان شهرستان از واحدهای مشکل‌دار شهرستان خلخال در حوزه تولیدات و صنایع بازدید کردند.

انتهای پیام/ی30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول