اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل بنیاد برکت:

110 طرح صنعتی در کشور با کمک بنیاد برکت در حال اجراست

خبرگزاری فارس: مدیرعامل بنیاد برکت با بیان اینکه این بنیاد تا سقف حداکثر 140 میلیارد ریال آماده حمایت از سرمایه‌گذاران صنعتی در استان‌های کمتر توسعه‌یافته است، خبر داد: 110 طرح صنعتی در کشور با کمک این بنیاد در حال اجراست.

110 طرح صنعتی در کشور با کمک بنیاد برکت در حال اجراست

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد جواد شکرخواه پیش از ظهر امروز در جمع صنعتگران و کارآفرینان خراسان‌شمالی گفت: از این تعداد اخیرا 18 طرح به بهره‌برداری رسیده و بقیه تا پایان امسال بهره‌برداری خواهند شد.

مدیرعامل بنیاد برکت همچنین از آغاز مرحله دوم این طرح برای توسعه واحدها از سوی این بنیاد خبر داد.

وی بیان داشت: فعالیت‌های این بنیاد عام‌المنفعه و در زمینه ساخت مدرسه و امکانات آموزشی و بهداشتی درمانی، مسکن و دیگر امکانات رفاهی است.

شکرخواه افزود: در زمینه اقتصادی نیز ما با بخش خصوصی به صورت یک پشتیبان وارد همکاری شده و به دنبال سود و منافع نبوده و صرفا به اشتغال و سرمایه‌گذاری به ویژه در مناطق محروم توجه داریم.

مدیرعامل بنیاد برکت رویکرد این بنیاد در حمایت از طرح‌های صنعتی را معطوف به صنایع تولیدی کوچک و متوسط اعلام کرد.

به گفته وی این بنیاد تا حداکثر سقف 140 میلیارد ریال آماده حمایت از سرمایه‌گذاران صنعتی در استان‌های کمتر توسعه یافته مثل خراسان‌شمالی است.

شکرخواه تصریح کرد: بر همین اساس ما برای افرادی که سرمایه‌ای از خود دارند مدلی اقتصادی داریم، نه کسانی که اصلاً سرمایه‌ای ندارند، چون بنیاد تنها با کسانی وارد مذاکره می‌شود که سرمایه‌ای دارند و در حدود همین میزان سرمایه نیز برای ایجاد اشتغال نیاز دارند؛ هر چند این سرمایه می‌تواند به صورت زمین هم باشد.

وی افزود: در این مدل بنیاد به عنوان یک شریک و نه وام دهنده با آن شخص وارد مذاکره شده و به نسبت 49 درصد سهم از بنیاد و 51 درصد از سرمایه‌گذار در این عرصه ورود می‌کند.

شکرخواه تصریح کرد: حین اجرای طرح نیز به سرمایه‌گذار مشاوره خواهیم داد و بر اجرای طرح نظارت کرده و پس از پایان طرح که در اینجا هم دو مدل تعریفی داریم از سرمایه‌گذاری خارج می‌شویم.

وی از اجرا شدن این طرح‌ها در بسیاری استان‌ها از قبیل ایلام و سیستان‌وبلوچستان اشاره کرد و این روند را خارج از برنامه‌ریزی‌های دولتی عنوان کرد.

شکرخواه تزریق اعتبارات ظرف یک هفته تا 45 روز برای اجرای طرح‌های صنعتی را از ویژگی‌های طرح‌های پشتیبانی بنیاد برکت خواند.

به گزارش فارس این نشست به کوشش شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان‌شمالی در سالن اجتماعات بیمه استان برگزار شد.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول