اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهرستان نور:

بازار نابسامان ارز به تولید ملی لطمه وارد کرد

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نور گفت: بازار نابسامان ارزبه تولید ملی لطمه جبران ناپذیر وارد کرد.

بازار نابسامان ارز به تولید ملی لطمه وارد کرد

حجت الاسلام عبدالرحمان باقرزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرستان نور درباره بازار ارز و مشکلات تولید ملی بیان داشت: بازار نابسامان ارزی لطمه جبران ناپذیری به تولید ملی و معیشت مردم در سال حمایت از تولید ملی و کار و سرمایه ایرانی وارد کرده است.

امام جمعه نور افزود: نکته تامل برانگیز اینجا است که حال که افزایش افسار گسیخته قیمت ارز را در اثر اخلال، اخلال‌گران اقتصادی در بازار ارز می‌دانیم، بالا نگه داشتن نرخ ارز از سوی بانک مرکزی و عرضه دلار به دو برابر قیمت نرخ مرجع در مراکز مبادله ارز چه توجیهی دارد، این جای بسی تامل دارد.

باقرزاده با طرح سئوالی ابراز داشت: آیا واقعا نگه داشتن قیمت ارز در حدود میانگین قیمتی فعلی از نظر اقتصادی توجیه پذیر است.

وی ادامه داد: اگر خواهان کاهش قیمت‌ها هستیم چرا به اولویت‌های سه و بالاتر ارز مرجع تعلق نگیرد، با وجود آنکه هر یک از آن کالاهای وارداتی نیز در اقتصاد خانوار تاثیرگذار است.

این مسئول تاکید کرد: باید در کنار دستگیری‌ اخلال‌گران بازار ارز، عوامل مدیریتی نابسامانی بازار ارز شناسایی و مورد مواخذه قرار گیرند تا به بازگشت اعتماد مردم کمک کنیم.

امام جمعه شهرستان نور در ادامه ابراز داشت: هر گاه ما جدی وارد میدان شدیم، در همه عرصه‌ها توانستیم مشکلات را کنترل و دغدغه مردم را کاهش دهیم، اما متاسفانه آنقدر منتظر می‌مانیم تا موضوع حاد شود و چاره‌اندیشی کنیم.

باقرزاده تصریح کرد: ما نباید منتظر وضعیت قرمز باشیم و بعد عکس‌العمل نشان دهیم بلکه با بررسی کارشناسانه از ورود به وضعیت قرمز و حاد جلوگیری کنیم تا مردم همواره دغدغه این و آن نداشته باشند.

وی متذکر شد: در همین مسئله قیمت ارز و دلار تا وقتی که دخالت نکردیم و دلالان حباب قیمت‌ها را در بازار گسترش دادند نگرانی مردم افزایش یافت، اما وقتی وارد میدان شدیم و دست دلالان و حباب‌سازان کوتاه شد اندکی آرامش برقرار شد و نگرانی‌ها کاهش یافت.

امام جمعه شهرستان نور اذعان داشت: ملت فهیم ایران اسلامی انتظار دارند مسئولان همواره به موقع وارد میدان عمل شده و از التهابات مانع شوند.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول