اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دستیار ویژه رئیس جمهور:

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین واحد میعانات گازی در جهان است

خبرگزاری فارس: دستیار ویژه رئیس جمهور، از پالایشگاه در دست احداث میعانات گازی خلیج فارس در غرب شهر بندرعباس به عنوان بزرگ‌ترین پالایشگاه در نوع خود در جهان یاد کرد.

پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگترین واحد میعانات گازی در جهان است

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، علی‌اکبر محرابیان پس از بازدید دو روزه خود از پروژه‌های مهر ماندگار در هرمزگان طی نشستی خبری با بیان اینکه مجموع طرح‌های مهر ماندگار استان هرمزگان از 42 طرح به 45 طرح افزایش یافته است، اظهار داشت: ارزش ریالی این تعداد پروژه 16 هزار ملیارد تومان است.

وی افزود:‌ برای تامین اعتبار طرح‌های مهر ماندگار از منابع مختلفی که قانونگذار به دولت اجازه می‌دهد تامین اعتبار می‌شود که از آن جمله می‌توان به تامین اعتبارات در قالب اوراق مشارکت و تامین اعتبار از محل فروش سهام شرکت‌ها و منابع در اختیار دستگاه‌ها اشاره کرد.

رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور در عین حال افزود: در مجموع، منابع به گونه‌ای پیش‌بینی شده است که طرح‌ها به موقع و تا پایان عمر دولت دهم به پایان برسد.

محرابیان ادامه داد: در واقع هرمزگان از استان‌هایی است که سهم عمده‌ای را از پروژه‌های مهر ماندگار کشور دارد به نحوی که برخی از طرح‌های مهر ماندگار این استان منحصر به فرد هستند.

وی افزود: در بخش بندری بندرگاه نخل ناخدا، فاز توسعه بندر شهید رجایی و طرح توسعه بندر شهید حقانی از جمله پروژه‌های مهم این استان است.

محرابیان بیان داشت: پالایشگاه ستاره خلیج فارس بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان نیز از سرعت خوبی در حوزه اجرا برخوردار شده است به نحوی که امید می‌رود تا پایان دولت دهم یک سوم ظرفیت این پالایشگاه با توان تولید 120 هزار بشکه میعانات گازی در روز وارد چرخه تولید کشور شود.

رئیس ستاد طرح‌های مهر ماندگار کشور همچنین به عملیات ساخت پل خلیج فارس اشاره و افزود: این پل دو کیلومتری علاوه بر تاثیرات مطلوب بر منطقه به نوعی شاهکار مهندسی نیز محسوب می‌شود به نحوی که وزن هر یک از پایه‌های شش گانه این پل برابر با 16 هزار تن است که در نوع خود قابل تامل و ملاحظه است.

این مسئول بیان داشت: در حوزه آبرسانی، صنعت، بهداشت و راهسازی نیز پروژه‌های خوبی در هرمزگان در دست اجراست.

محرابیان در پاسخ به سئوال خبرنگار فارس افزود: بخش قابل توجهی از اعتبارات مورد نیاز این پروژه‌ها در سال‌های گذشته تامین شده است که امید می‌رود تمام پروژه‌ها تا پایان دولت دهم اجرایی و به بهره‌برداری برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سئوالی مبنی بر مشکلات پیش روی دولت با توجه به تحریم‌ها در باب تامین فاینانس متذکر شد: طبیعی است که دشمن زمانی که فشار خود را به حوزه اقتصادی معطوف می‌کند، بخش‌های تولیدی و عمرانی با محدویت روبرو می‌شود.

محرابیان در این راستا اذعان داشت: در واقع شیوه تامین مالی فاینانس به گونه‌های دیگر تغییر پیدا کرده است و در حال حاضر روند اجرای پروژه‌ها در استان‌هایی همانند هرمزگان از زمان قبل تحریم‌ها بیشتر شده که این نشان از این دارد که مردم ایران پشت دیوارهای تحریم نمی‌مانند.

انتهای پیام/ن10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول