اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی:

تقویت جبهه تولید ملی دشمن را زمین‌گیر می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: تقویت جبهه تولید ملی با توسل و تکیه بر دستاوردهای عظیم علمی و تحقیقاتی و استفاده از توانمندی‌ها به ویژه در بخش کشاورزی سبب زمین‌گیر شدن استکبار در تحریم‌ها و تهدیدهای اقتصادی می‌شود.

تقویت جبهه تولید ملی دشمن را زمین‌گیر می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مسعود گنجی عصر امروز در نشست با مسئولان مراکز تحقیقاتی کشاورزی و منابع طبیعی اردبیل اظهار داشت: در سالی که با درایت مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی و همچنین نقشه راهی به مانند اقتصاد مقاومتی تعریف، تبیین و تفسیر شده است همه باید به تقویت این مؤلفه‌های ارزشمند کمک کنیم تا کشور ما به یک قدرت و توانمندی واقعی در عرصه خودکفایی اقتصادی به ویژه تولیدات کشاورزی برسد.

وی تصریح کرد: ‌دیگر امروز برای ما زیبنده نیست که مایحتاج ضروریمان از برخی کشورهای غربی و سلطه‌گر تأمین شود در حالی که ما از هوا و آب مناسب، خاک قابل کشت، محققان و پژوهشگران برجسته و شرایط مناسب تولید و بهره‌برداری برخوردار هستیم و هرگونه کوتاهی و غفلت در این زمینه بزرگ‌ترین خیانت در تولید و اقتصاد مقاومتی برای این کشور است.

گنجی دانشگاه محقق اردبیلی را بازوان توانمند مجموعه جهاد کشاورزی در انجام و به ثمر نشستن کارهای تحقیقاتی و پژوهشی توصیف کرد و افزود: استان اردبیل از عظیم‌ترین ظرفیت کشاورزی و تولید محصولات متنوع برخوردار است به شرط آن که به دو اصل نیروی انسانی متخصص و بهره‌برداری صحیح از منابع آب و خاک توجهی ویژه داشته باشد.

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی همکاری دانشگاه، جهاد کشاورزی و مرکز تحقیقات کشاورزی استان را در اجرای پایان‌نامه‌های دانشجویان و عملیاتی شدن آنها با مشاوره‌ها و راهنمایی‌های اعضای هیئت علمی مرکز تحقیقات استان مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور دانشجویان در عرصه‌های پژوهشی و اجرایی مهم و ارزشمند به نظر می‌رسد.

وی برنامه‌ریزی دقیق و اولویت‌دار را از ضروریات کارهای پژوهشی در بخش کشاورزی و منابع طبیعی توصیف کرد و بیان داشت: ما در قالب پروژه‌های تحقیقاتی مشترک برنامه‌های متنوعی را در دست اقدام داریم تا نتایج مطالعات کاربردی در اختیار بهره‌برداران قرار گیرد.

به گزارش فارس، در ادامه این جلسه رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل نیز به تعامل و ارتباط دو سویه دانشگاه به ویژه اساتید دانشکده کشاورزی با فعالان مزرعه را یادآور شد و گفت:‌ ما آمادگی داریم امکانات ایستگاه‌های تحقیقاتی متعدد خودمان را برای انجام کارهای پژوهشی و کاربردی در اختیار محققان، دانشجویان و علاقمندان قرار دهیم.

عادل عبدایمانی اولویت‌بندی نیازهای پژوهشی و تحقیقاتی بخش کشاورزی را ضروری اعلام کرد و افزود: در این اولویت‌بندی باید نیاز استان در 10 سال آینده مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم یک روند رو به رشد و امیدوارکننده‌ای را در این زمینه شاهد باشیم.

رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان اردبیل نیز در جریان این بازدید استقبال از انجام کارهای تحقیقاتی و تکمیل پروژه‌های پایان‌نامه‌ای دانشجویان را یادآور شد و تصریح کرد: مرکز تحقیقات کشاورزی اردبیل در سال‌های اخیر کوشیده است تا برخی از خلأهای موجود در این بخش را شناسایی و نسبت به برطرف کردن آنها اقدام لازم را انجام دهد.

یوسف جهانی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این استان قطب تولید غلات، گندم، جو و سیب‌زمینی است و همچنین محصولات متنوع دانه‌های روغنی تولید می‌کند کارهای تحقیقاتی و پژوهشی در این زمینه در حال انجام است که با مشارکت دانشکده کشاورزی محقق اردبیلی می‌توان پروژه‌های خاص و مشترک تعریف و اجرایی کرد.

وی در پایان سخنان خود اضافه کرد: این مرکز در زیر شاخه‌های خود در مغان، مشگین‌شهر و چند شهر خلخال آماده ارایه و انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی به همت اساتید و دانشجویان برتر است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول