اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل:

تقویت جبهه تولید ملی پادزهر قاچاق است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل گفت: تقویت جبهه تولید داخلی و ایجاد فرصت‌های اشتغال و کارآفرینی پادزهر قاچاق و برخی نابسامانی‌های اقتصادی است.

تقویت جبهه تولید ملی پادزهر قاچاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد عظیمی صبح امروز در نشست کمیته‌های کاری کمیسیون‌ قاچاق کالا و ارز در اردبیل اظهار داشت: کالای قاچاق شامل دو بخش ممنوعه و کالاهای غیر قانونی است که در بحث قاچاق کالای ممنوعه، مشروبات الکلی اقلام ضد فرهنگی و برخی کالاهای ضد اخلاقی از آن جمله است.

وی بیان داشت: کالاهای مجاز اما وارد شده از راه‌های غیر قانونی نیز کالاهای مایحتاج ضروری مردم و البسه است که اگر به صورت گسترده و بدون پرداخت عوارض گمرکی و مالیاتی وارد کشور شود به عنوان کالای قاچاق ضبط می‌شود.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل مردم را به خرید آگاهانه همراه با نشان استاندار کالای ایرانی دعوت کرد و افزود: مردم باید با شناسایی درست و خرید کالای قانونی خودشان سد راه این معضل و مشکل اساسی شوند چرا که همه با حساسیت و احساس تکلیف در این زمینه ورود پیدا کردند.

این مسئول بیان داشت: موضوع اقتصاد به قدری اهمیت دارد که رهبر معظم انقلاب در سال‌های اخیر در نامگذاری سال‌ها به موضوع اقتصاد نظیر جهاد اقتصادی و حمایت از تولید ملی توجه کرده چرا که امروز در سنگر تولید ملی و تقویت این حوزه مجاهدتی بی‌نظیر مورد نیاز است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل در ادامه تصریح کرد: اولویت اول برای خرید کالا باید برای هر ایرانی کالای داخلی و با کیفیت باشد تا بتوانیم ضمن توجه به اقتصاد مقاومتی ترفند دشمن و توطئه‌ آنها را زمین‌گیر کنیم.

عظیمی با بیان اینکه قاچاق به عنوان یک پدیده سازمان یافته با هدف بی‌هویت ساختن تولید داخلی یک کشور سازماندهی می‌شود، افزود: در این زمینه باندهای سازمان‌یافته شکل گرفته و در مسیر اقتصاد سالم اخلال ایجاد می‌کنند و یک خرابکاری و پنهان‌کاری واقعی را در حوزه اقتصادی و متلاشی کردن زیرساخت‌های اقتصاد سالم و معیشت مناسب به وجود می‌آورد.

وی در ادامه ابراز داشت: استکبار جهانی و در راس آن نظام افیونی غرب سعی می‌کند با قاچاق کالاهای مختلف به ویژه مشروبات الکلی و مواد مخدر اقتصاد داخلی و مرزهای کشورمان را نا امن کند که اگر به پشت پرده این قضایا نگاه کنیم به یقین مافیای قاچاق جز اهداف سودجویانه هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل یکی از حرکت‌های مذموم استکبار را تبلیغ و ترویج ماهواره و کالاهای ضد فرهنگی در این زمینه توصیف کرد و گفت: ما اگر امروز از سوی سیاست‌مداران بی‌کفایت غرب دچار تحریم شده‌ایم بدون یاس و ناامیدی باید به تقویت جبهه تولید و صادرات کمر راست کنیم و اجازه ندهیم امر قاچاق و معضلات آن اقتصاد مقاومتی ما را زمین‌گیر کند.

وی سهل‌الوصول‌ترین راه برای پیشگیری از آسیب‌های تحریم‌ اقتصادی را گرایش به تولید و مصرف داخلی توصیف کرد و افزود: اجرای طرح شبنم در همین راستا صورت گرفته تا مبادا کالایی بدون کد رسمی از مبادی غیر واقعی وارد کشورمان شود.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول