اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی نشست تخصصی مبانی حقوقی قاچاق کالا

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین هدف نشست مبانی حقوقی کالا است

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نخستین نشست تخصصی مبانی فقهی و حقوقی قاچاق کالا و ارز گفت: حمایت از تولید ملی و کاهش تاثیرات زیان‌بار قاچاق کالا و ارز، مهم‌ترین هدف برگزاری این همایش است.

حمایت از تولید ملی مهم‌ترین هدف نشست مبانی حقوقی کالا است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد به نقل از روابط عمومی موسسه فرهنگی و آموزشی حیات طیبه، عبدالله ابراهیمی اظهار کرد: این‌گونه جرایم به دلیل عدم آگاهی افراد متخلف از آثار آن بر اقتصاد کشور رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه در قدم اول تحقق این امر باید از مبلّغین دینی و اساتید دانشگاه نقش موثری در اطلاع‌رسانی این موضوع دارند، عنوان کرد: یکی دیگر از اهداف این نشست، فراهم کردن منبع علمی، اطلاع‌رسانی جامع، ترغیب مردم نسبت به پیش‌گیری وقوع جرم و ایجاد زمینه‌های لازم در راستای فعالیت‌های پیرامون مبارزه با قاچاق کالا و ارز است.

وی عنوان کرد: سرفصل موضوعات مورد بررسی در این همایش شامل تعریف قاچاق و انواع آن، نگاه اعتقادی و اخلاقی بر قاچاق کالا، احادیث و روایات و متون دینی موجود درباره قاچاق کالا و هم‌چنین نگاه امنیتی و سیاسی به این نوع از قاچاق است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه تاکنون در این زمینه کارهای تبلیغی و فرهنگی مناسب صورت نگرفته است، تصریح کرد: برپایی این نشست‌ها گام موثری در راستای کاهش تاثیرات این پدیده در کشور محسوب می‌شود.

نخستین نشست مبانی فقهی و حقوقی مبارزه با قاچاق کالا و ارز، 13 مهرماه سال جاری در مشهد برگزار می‌شود.

انتهای پیام/خ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول