اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب کتاب «تو را برتر از آسمان دوست دارم»

اشعار 35 شاعر کاشانی گردآوری شد

خبرگزاری فارس: نویسنده و پژوهشگر کاشانی از گردآوری اشعار و آثار 35 شاعر کاشانی در قالب کتاب «تو را برتر از آسمان دوست دارم» خبر داد.

اشعار 35 شاعر کاشانی گردآوری شد

علی‌اصغر شاطری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کاشان اظهار داشت: فراخوان سوگواره عطش به زودی در هفت بخش شعر، داستان کوتاه، عکس، پوستر، خوشنویسی و نقاشی اعلام می‌شود.

وی افزود: شرکت‌کنندگان در فراخوان سوگواره عطش دو ماه برای ارسال آثار خود به دبیرخانه سوگواره عطش در کاشان مهلت دارند.

مسئول کانون فرهنگی حضرت علی‌اصغر(ع) مسجد صادقیه کاشان با اشاره به اینکه سوگواره عطش با موضوع شهادت حضرت علی‌اصغر(ع) در صحرای کربلا است گفت: به سه نفر از نفرات برتر هر بخش جوایزی اهدا می‌شود.

شاطری از برگزاری هشتمین همایش سراسری بزرگداشت حضرت علی‌اصغر(ع) با عنوان همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در اولین جمعه از ماه محرم خبر داد و گفت: علاوه بر این همایش، طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی شهرستان کاشان در روز تاسوعای حسینی برگزار می‌شود.

مجری همایش شیرخوارگان حسینی در کاشان گفت: پیش‌بینی می‌شود در طرح سنجش سلامت شیرخوارگان حسینی شهرستان کاشان بیش از 700 کودک زیر یک سال ویزیت، تجویز دارو و بررسی پزشکی کامل و رایگان شوند.

شاطری در ادامه از چاپ و انتشار بیستمین کتاب خود با عنوان «تو را برتر از آسمان دوست دارم» خبر داد و گفت: این کتاب در دو فصل در وصف شهرستان کاشان با استفاده از اشعار و غزلیات 35 شاعر کاشانی در وصف شهرستان کاشان و همچنین مشتمل بر 13 قطعه شعر به گویش کاشانی است.

به گفته وی کمتر مجموعه‌ای از اشعار را می‌توان یافت که در وصف یک شهر سروده باشد و در یک جا گردآوری شده باشد.

شاطری با اشاره به اینکه، کتاب «تو را برتر از آسمان دوست دارم» در یک‌هزار نسخه توسط انتشارات مرسل چاپ و انتشار یافته است بیان داشت: این کتاب در قالب شعر و با هدف معرفی شهرستان کاشان و بزرگان کاشان تهیه شده است. 

این نویسنده و محقق کاشانی، آثار تاریخی، هنرمندان، لغات، ضرب‌المثل‌ها، کاشان‌شناسی و معرفی فرهنگ عامه مردم کاشان را قالب اصلی موضوعات 19 کتاب انتشار یافته خود دانست و متذکر شد: کتاب تذکرة‌الشعرای کاشان  جدیدترین کتابی است که در دست چاپ دارم و تا پایان سال‌جاری انتشار می‌یابد.

وی در پایان اذعان داشت: انتظار می‌رود مسئولان شهرستان اهتمام بیشتری به مؤلفان، ناشران کتاب به ویژه کتاب‌هایی که مرتبط با کاشان است، داشته باشند.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول