اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر سوگواره تعزیه کرمان خبر داد

اجرای 10 مجلس در سوگواره تعزیه کرمان

خبرگزاری فارس: دبیر اجرایی نوزدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان از اجرای 10 مجلس تعزیه توسط 9 گروه منتخب در این برنامه خبر داد.

اجرای 10 مجلس در سوگواره تعزیه کرمان

بابک دقیق شامگاه چهارشنبه در حاشیه آیین اختتامیه نوزدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: 9 گروه تعزیه استان کرمان در این سوگواره 10 مجلس را اجرا کردند.

وی از رشد سطح کیفی نوزدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان نسبت به دوره‌های قبل خبر داد و بیان داشت: در این دوره گروه‌های تعزیه به صورت منسجم‌تر شرکت کرده بودند.

دقیقی افزود: گروه‌های تعزیه در این سوگواره تلاش کرده بودند تا ارتقای تکنیک و فن را در آثار اجرایی خود داشته باشند.

وی به ارتقای گروه‌های منتخب نوزدهمین سوگواره تعزیه استان کرمان اشاره و تصریح کرد: استفاده مناسب از رنگ‌ها و موزیک تعزیه از دیگر نقاط قوت گروه‌های شرکت‌کننده در این سوگواره به شمار می‌رود.

دقیقی با اشاره به ضعف‌های گروه‌های تعزیه استان کرمان بیان داشت: این گروه‌ها در موافق‌خوانی و مخالف‌خوانی و به ویژه موافق‌خوانی به آموزش‌های بیشتری نیاز دارند.

این هنرمند عرصه تئاتر اذعان داشت: تعزیه نوعی هنر است که خلاقیت‌های اجرای تعزیه باید گسترده‌تر و بهتر باشد و نحوه حرکت شبیه‌خوانان و مسائل فنی باید رعایت شود.

دقیقی با بیان اینکه تعزیه را باید با معیارهای هنری سنجید، عنوان کرد: آثار گروه‌های تعزیه کرمان در شورای تعزیه این استان مورد بررسی قرار گرفت.

وی ابراز داشت: شورای تعزیه استان کرمان متشکل از سرپرستان گروه‌های تعزیه این خطه است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول