اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سوگواره 72 راوی پیش به سوی جهانی شدن

سوگواره 72 راوی سبب شناساندن فرهنگ خراسان‌جنوبی می‌شود

خبرگزاری فارس: فرماندار بشرویه گفت: برگزاری سوگواره 72 راوی آسمان سبب شناساندن فرهنگ خراسان‌جنوبی به سایر نقاط می‌شود.

سوگواره 72 راوی سبب شناساندن فرهنگ خراسان‌جنوبی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامرضا پورسلطانی ظهر امروز در جمع متولیان برگزارکننده سوگواره 72 راوی آسمان اظهار داشت: آموزه‌های دینی و بیان حقایق اسلام به شکل و قالب هنر ماندگاری بیشتری در جامعه دارد.

وی گفت: با توجه به جنگ نرم و ترویج اهداف پلید دشمن در جامعه هرچه در راستای ترویج آموزه‌های دینی برای نسل جوان تلاش کنیم، نتایج مطلوب‌تری به دست خواهیم آورد.

فرماندار بشرویه افزود: بسیاری از کارشناسان غرب اذعان دارند افق افکار مسلمانان و شیعیان بالا است بنابراین هر چه اهداف قیام امام حسین(ع) در جامعه یادآوری شود، تأثیرپذیری القائات دشمن کمتر خواهد شد.

پورسلطانی تأکید کرد: برگزاری این‌گونه مراسم دینی در سطح ملی جامعه را برای مقابله با ترویج فحشا و شبهات دشمن بیمه می‌کند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند دین در قالب هنر ماندگارتر است و هر چیزی اگر با هنر آمیخته نشود فراموش می‌شود لذا تاریخ اسلام در قالب هنر جذابیت و ماندگاری بیشتری دارد.

فرماندار بشرویه تصریح کرد: در هیئت‌های عزاداری از زمان‌های گذشته نیز بنا بر آداب و رسوم هر اقلیم، نمایش‌ها و شعرهای حماسی سروده و اجرا می‌شد که ماندگاری عمیق‌تری داشت.

پورسلطانی ادامه داد: هنر دینی قابل توسعه و ترویج به تمامی نقاط است.

وی افزود: برگزاری این‌گونه مراسم در سطح ملی سبب می‌شود تا فرهنگ مردم مقید و سخت‌کوش خراسان‌جنوبی به دیگر نقاط کشور شناسانده شود.

فرماندار بشرویه اذعان کرد: با توجه به اینکه خراسان‌جنوبی استانی مرزی است لذا برخی دیدگاه‌ها به امنیت و ظرفیت‌ها منفی می‌باشد بنابراین می‌توان از این فرصت در شناساندن استان کمک گرفت.

پورسلطانی بر همکاری مسئولان و دستگاه‌ها در برگزاری این سوگواره ملی در استان تأکید کرد.

یکی از داوران بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان نیز گفت: نگاه متولیان فرهنگی هر منطقه باید به سمت شکوفایی استعدادهای ذاتی آن باشد.

بهروز یاسمین از تمرکز فعالیت‌های فرهنگی در پایتخت انتقاد کرد و ادامه داد: باید فعالیت‌های فرهنگی در سراسر کشور پخش شود.

وی افزود: اشعار رسیده به سوگواره برآیندی از جریان شعر معاصر کشور در حوزه‌های کلاسیک و نو است.

داور بخش شعر سوگواره 72 راوی آسمان تصریح کرد: هر فعالیتی در حوزه اجتماعی برای نسل جوان موثر خواهد بود اما جشنواره‌ها به دلیل مناسبتی بودن و برگزاری در یک مقطع کوتاه زمانی بازخورد و تاثیر مطلوبی ندارد.

یاسمین ادامه داد: به دلیل وجه دستوری این سوگواره‌ها آثار ضعیف‌تری ارائه می‌شود اما به طور کلی به دلیل معطوف شدن انرژی جوانان به این سمت می‌تواند مفید باشد و سبب انتقال آثار به نسل‌های آینده شود.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول