اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف مازندران خبر داد

برگزاری سوگواره یاس نبی در 700 هیئت مذهبی مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: سوگواره یاس نبی توسط 700 هیئت مذهبی مازندران برگزار شد.

برگزاری سوگواره یاس نبی در 700 هیئت مذهبی مازندران

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مازندران، حجت‌الاسلام سیف‌الله سهرابی اظهار داشت: در روز شهادت حضرت فاطمةالزهرا(س)، 700 هیئت مذهبی و دستجات عزاداری در استان در سوگواره یاس نبی شرکت داشتند.

وی با اشاره به اینکه علما و خطبا از روند برگزاری مراسم سوگواره یاس نبوی در مازندران ابراز رضایت کردند، افزود: آیت‌الله طبرسی نماینده ولی فقیه و امام جمعه مرکز استان در مراسم سوگواره یاس نبوی در ساری بیاناتی درباره ایام فاطمیه ایراد کرد.

این مسئول یادآور شد: اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌ها با همکاری ستاد سوگواره یاس نبوی در بیش از 226 امامزاده و در بعضی از بقاع در ایام فاطمیه هر کدام به مدت سه شب مراسم برگزار کردند که مورد استقبال عموم مردم ولایتمدار استان قرار گرفته است.

سهرابی ادامه داد: در این مراسم‌‌ها از خطبا و سخنوران بزرگی همچون صالحی خوانساری، 25 امام جمعه استان، علمای مشهور، 65 مبلغ اعزامی از قم، 161 مبلغ بومی استفاده شده و این علما از روند برگزاری فاطمیه در استان ابراز رضایت کردند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران متذکر شد: آیت‌الله صالحی خوانساری در مراسم شام غریبان حضرت زهرا در امامزاده یحیی (ع) ساری و در روز شهادت در امامزاده قاسم (ع) بابل با تقدیر از برنامه‌های فرهنگی جذاب و نو اداره کل اوقاف و اوقاف شهرستان‌ها گفت «شهرستان ساری و بابل در مسئله عزاداری ایام فاطمیه جزء شهرهای پیشرو هستند و از این بابت همیشه علما و مراجع عالیقدر به نیکی از مردم ولایتمدار استان یاد می‌کنند».

وی در پایان با اشاره به اینکه مراسم امسال فاطمیه ساری باشکوه و عظمت خاصی در قالب سوگواره یاس نبوی برگزار شد، اذعان داشت: باید با الگو گرفتن از زندگی اهل بیت زندگی و آخرت سعادتمندی داشته باشیم.

انتهای پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول