اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین سوگواره حدیث غربت به کار خود پایان داد

بازدید 100 هزار نفر از سوگواره حدیث غربت

خبرگزاری فارس: پنجمین سوگواره «حدیث غربت» با حضور جمع زیادی از عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت در قم به کار خود پایان داد.

بازدید 100 هزار نفر از سوگواره حدیث غربت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از پایگاه خبری سوگواره حدیث غربت، پنجمین سوگواره حدیث غربت شب گذشته با شعرخوانی شاعر و مداح اهل‌بیت حاج غلامرضا سازگار و نوحه‌سرایی حاج رضا انصاریان و با حضور جمع زیادی از عاشقان و ارادتمندان خاندان عصمت و طهارت به کار خود پایان داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رجایی از فضلای حوزه علمیه قم در این مراسم به تشریح فضایل و مناقب حضرت صدیقه‌ طاهره(س) پرداخت و بر الگوگیری از آن حضرت در زندگی تاکید کرد.

مسئول روابط عمومی پنجمین سوگواره حدیث غربت در حاشیه این مراسم با بیان اینکه این سوگواره همزمان با ایام سوگواری حضرت فاطمه‌الزهرا(س) و ایام فاطمیه در زمینی به مساحت 3 هزار و 400 متر در جوار مسجد حضرت خدیجه در میدان معلم قم برپا شد یادآور شد: طی 10 روز فعالیت سوگواره حدیث غربت، بیش از 100 هزار نفر از نمایشگاه و بخش‌های مختلف سوگواره بازدید کردند.

سعید چنگیزی همچنین با اشاره به بازدید آیت‌الله صافی گلپایگانی، استاندار قم، مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و برخی دیگر از مسئولان از این نمایشگاه ابراز داشت: مجموعه تاریخی و مذهبی مدینه از جمله بخش‌های این سوگواره بود و بخش‌هایی از جمله سقیفه بنی ساعده، باغ فدک، منازل انصار و مهاجرین، مسجدالنبی، کوچه‌های بنی هاشم، منزل حضرت زهرا(س)، منزل امام صادق(ع)، بیت‌الاحزان و نماد قبرستان بقیع در آن به نمایش درآمده بود.

وی در پایان از تمام افراد، گروه‌ها، سازمان‌ها و اداراتی که در برپایی این سوگواره همکاری کردند به ویژه تولیت مسجد حضرت خدیجه تقدیر و تشکر کرد و بیان داشت: امیدواریم این‌گونه فعالیت‌ها که در راستای تعظیم شعائر اهل‌بیت عصمت و طهارت انجام می‌گیرد مورد رضایت خداوند واقع شود.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول