اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کانون پرورش فکری قزوین خبر داد

حضور سنگری در سوگواره عاشورایی قزوین

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین گفت: پنجمین سوگواره عاشورایی با عنوان خامس آل عبا با حضور محمدرضا سنگری در قزوین برگزار می‌شود.

حضور سنگری در سوگواره عاشورایی قزوین
به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین طیب ملکی‌پور ظهر امروز در نشست خبری گفت: در سال جاری مهمان کانون در سوگواره عاشورایی، مؤلف و پژوهشگر عاشورایی کشور، محمدرضا سنگری خواهد بود.

* ترویج فرهنگ عاشورا از اهداف کانون پرورش فکری کودکان است
وی اظهارکرد: تمام تلاش ما این است که ماجرای عاشورا را با نگاه هنری برای مردم، هنرمندان و مربیان نمایش دهیم.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین بیان کرد: ترویج فرهنگ عاشورا، روشنگری علمی تاریخی وقایع دینی و مذهبی و بیان این وقایع در قالب هنر از اهداف کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در برگزاری سوگواره عاشورایی است.

* قزوین میزبان 13 استان در سوگواره عاشورایی
ملکی‌پور ادامه داد: این سوگواره در روزهای شنبه و یکشنبه مطابق با یکم و دوم بهمن ماه در صبح و بعد از ظهر با حضور شاعران و قصه‌گویان و هنرمندان از 13 استان کشور در قزوین برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: در بیان وقایع عاشورا، نمی‌توان برای کودکان مسائل را به صورت لخت و عریان بیان کرد بلکه باید با ابزار هنر و ذوق هنرمندان و قصه‌گویان این مفاهیم را بیان کرد.
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین تصریح کرد: استقبال مردمی از این سوگواره بسیار چشمگیر بوده و حضور مردم و مسئولین در کنار یکدیگر به رونق این مراسم افزوده است.
ملکی‌پور افزود: در حاشیه برگزاری این سوگواره، کتاب سوگواره سال گذشته نیز به مهمان ارائه می‌شود؛ نمایش خورشید کاروان به نویسندگی متوسلیان و با اجرای رحمانی از مجریان تئاتر تاکستان در پایان سوگواره اجرا می‌شود.
وی گفت: نگاه مسئولان به کانون با اجرای خوب سوگواره بسیار در پیشبرد اهداف کانون سازنده است و ما خودمان را به پر قبای امام حسین (ع) متصل کرده‌ایم که برکات آن را درون برنامه‌های کانون مشاهده می‌کنیم.

* بهره‌برداری از ساختمان کانون در پارک شهید مطهری
مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین در خصوص پروژه‌های عمرانی در دست بهره‌برداری این اداره یادآور شد: در در سال آتی، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان قزوین در پارک شهید مطهری که یکی از پروژه‌های در دست اجرا است به بهره‌برداری می‌رسد.

* ساخت سینمای کودک در ضیاءآباد قزوین

ملکی‌پور خاطرنشان کرد: ساخت سالن سینمای کودک در ضیاءآباد و ساخت مرکز کانون فکری شهرک مهرگان از برنامه‌های عمرانی سال 91 است.
وی در پایان گفت: مرکز کانون فکری در خیابان سعدی قزوین نیز تا سال 91 تخریب خواهد شد.
انتهای پیام /‌ش10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول