اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور بیش از 1500 کودک

نمایشگاه سوگواره عکس کودک و فرهنگ عاشورایی در مشهد گشایش یافت

خبرگزاری فارس: نمایشگاه سوگواره عکس کودک و فرهنگ عاشورایی صبح امروز در بهزیستی مشهد گشایش یافت.

نمایشگاه سوگواره عکس کودک و فرهنگ عاشورایی در مشهد گشایش یافت
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل بهزیستی خراسان‌رضوی، رابعه طهماسبی، کارشناس مسئول امور کودکان بهزیستی مشهد اظهار داشت: در این نمایشگاه بیش از یک هزار و 500 کودک از 70 مهدکودک شهری و روستایی با بیش از 400 اثر شرکت کرده‌اند.
کارشناس مسئول امور کودکان بهزیستی مشهد افزود: از میان آثار رسیده 60 پوستر، 100 قطعه عکس موضوعی و آزاد، 30 مورد کار حجمی از مصایب عاشورا و محرم به نمایش گذاشته شده است.
وی ادامه داد: 100 پرده نقاشی کاغذی و بیش از 50 لوح فشرده حاوی مراسم‌های مذهبی محرم در مهدها نیز در این نمایشگاه ارائه شده است.
کارشناس مسئول امور کودکان بهزیستی مشهد با بیان اینکه آموزش فرهنگ دینی باید در مهدها به عنوان نخستین مکان‌های اجتماع کودکان نهادینه شود، گفت: آثار رسیده به دفتر نمایشگاه نشان می‌دهد که مدیران، مربیان و نهادهای متولی در امور مهدها، در ایام محرم و صفر و سوگواری‌های این دو ماه، تلاش زیادی داشته‌اند تا فرهنگ عاشورایی و ارزش‌های دینی، مورد توجه کودکان قرار گیرد.
طهماسبی اظهارداشت: این نخستین نمایشگاهی است که با موضوع عاشورا و مراسم سوگواری در مهدهای کودک برگزار می‌شود.
وی گفت: البته برنامه‌های فرهنگی و دینی در مهدها بسیار متنوع است و از آموزش قرآن و مسائل دینی گرفته تا برنامه‌های عفاف و حجاب را شامل می‌شود.
طهماسبی تأکید کرد: برای تشویق و ترغیب هر چه بیشتر کودکان هنرمند و مربیان و مدیران مهدهایی که در نمایشگاه شرکت داشته‌اند با مشورت کارشناسان هنری، چند اثر از بین آثار رسیده به عنوان آثار برتر انتخاب و جوایزی به آنها اهدا می‌شود.
انتهای پیام/م30/ط4000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول