اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ورامین:

سوگواره ملی اقدام برجسته شورای فرهنگ عمومی ورامین است

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین با تاکید بر برجسته کردن برنامه‌ها و اقدامات شورای فرهنگ عمومی این شهرستان گفت: برگزاری همایش تعزیه سوگواره ملی از اقدامات شاخص شورای فرهنگ عمومی ورامین است.

سوگواره ملی اقدام برجسته شورای فرهنگ عمومی ورامین است

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، جعفر کاظمی در مراسم اختتامیه نخستین همایش تعزیه سوگواره ملی از راه‌اندازی انجمن تعزیه‌کاران این شهرستان در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: همایش تعزیه «سوگواره ملی» از جمله اقدامات برجسته شورای فرهنگ عمومی شهرستان است و این اقدام نقطه شروع خوبی برای راه‌اندازی انجمن تعزیه‌کاران ورامین است.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین افزود: به‌زودی شاهد تاسیس این انجمن و نیز همایش تعزیه عاشوراییان و همایش تعزیه فاطمی خواهیم بود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: این دو انجمن که در آینده در پیش راه ما هستند رقابتی بوده، داورهای آن کارگروه‌های مختلف تعزیه‌کاری را می‌بینند و امتیاز می‌دهند.

کاظمی با اشاره به زمان برگزاری همایش‌های تعزیه در شهرستان ورامین عنوان کرد: همایش تعزیه عاشوراییان در دهه اول و دهه سوم در سطح بخش مرکزی و بخش قرچک شهرستان ورامین اجرا می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین با ابراز رضایت از عملکرد هر کدام از ادارات شهرستان در این مراسم بیان داشت: اما متاسفانه مجموع این ادارات در شورای فرهنگ عمومی شهرستان نتوانستند رتبه خوبی در استان کسب کنند و یکی از دلایل این عدم موفقیت این است که کارهای خود را برجسته نمی‌کنیم.

این گزارش حاکی است، نمایش‌های همایش «سوگواره ملی» با عنوان‌های حضرت ابوالفضل (ع)، امام رضا (ع)، حضرت شاهچراغ (ع) و حضرت مسلم (ع)، تعزیه شهادت دو طفلان مسلم (ع)، تعزیه شهادت حضرت زهرا (س) و تعزیه حضرت علی (ع) در برخی از شب‌های ماه مبارک رمضان در شهرستان ورامین برگزار شد.

مراسم اختتامیه نخستین همایش تعزیه «سوگواره ملی» با حضور عبدالرضا علی‏‌پناه معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محسن محمودی امام جمعه موقت ورامین و رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی شهرستان‌های استان تهران، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، جعفر کاظمی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان ورامین، جمعی از مسئولان فرهنگی و اجرایی شهرستان، هنرمندان و پیشکسوتان ورامین و جمعی از مردم شهر قیام 15 خرداد در مسجد امام حسن (ع) روستای ایجدانک باغ خواص شهرستان ورامین برگزار شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران غایب اصلی این مراسم بود.

انتهای پیام/ب20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول