اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد:

سوگواره یاس نبوی در همه بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد از برگزاری سوگواره یاس نبوی در همه بقاع متبرکه یزد خبر داد.

سوگواره یاس نبوی در همه بقاع متبرکه یزد برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام محمدمهدی حاتمی صبح امروز در نشستی خبری با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته در حوزه وقف در استان یزد اظهار داشت: طرح آرامش بهاری در استان یزد نیز هم‌زمان با سراسر کشور در استان یزد برگزار شد و یزد در اجرای موفق این طرح مقام نخست کشور را از آن خود کرد.

وی هم‌چنین از معرفی هیئت امنای جدید مسجد جامع یزد خبر داد و افزود: افراد انتخاب شده از هیئت حامیان مسجد بودند که به عنوان هیئت امنای آن انتخاب شدند.

حاتمی اظهار امیدواری کرد: با انتخاب این هیئت امنا شاهد رشد و بالندگی هر چه بیش‌تر مسجد جامع کبیر یزد باشیم.

وی هم‌چنین از برگزاری سوگواره یاس نبوی در آستانه امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان یزد خبر داد و بیان کرد: این مراسم با هدف معرفی هر چه بیشتر سیره حضرت زهرا(س) و شناساندن هر چه بیش‌تر فدکیه و ... برگزار می‌شود.

حاتمی یادآور شد: سوگواره یاس نبوی در 57 امام‌زاده برگزار می‌شود اما برنامه‌های متمرکز در 17 امام‌زاده که استقبال بیش‌تری از سوی مردم از آنها می‌شود، پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: این برنامه‌ها از روز چهارشنبه هفته جاری از ساعت 9 صبح برگزار می‌شود و در شب شهادت نیز هیئت‌های مذهبی به اجرای برنامه‌های مختلف در امام‌زادگان خواهند پرداخت.

حاتمی، قرائت قرآن، قرائت خطبه فدکیه، برگزاری سابقه یاس نبوی با توزیع کتابچه پیام یاس نبوی و ... را از جمله برنامه‌های این مراسم برشمرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به زیرساخت‌های در حال انجام در امام‌زادگان و بقاع متبرکه استان یزد اظهار داشت: ساخت زیرساخت‌های 76 امام‌زاده در استان یزد در حال انجام است و طی دو سال آینده دیگر امام‌زاده‌ای نخواهیم داشت که شرایط حضور و پذیرایی زائران را نداشته باشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی عنوان کرد: هر کس در هر زاویه‌ای که ایستاده باید مسیر خود را در مسیر تولید ملی مشخص کند و ما نیز بهره‌وری هر چه بیش‌تر موقوفات را در این راستا در برنامه‌های خود قرار داده‌ایم.

وی تأکید کرد: کمک به بهره‌وری موقوفات به طور قطع رشد صنعت، کشاورزی، اشتغال، درمان، خدمات و ... را به دنبال خواهد داشت.

معاون فرهنگی اداره اوقاف و امور خیریه استان یزد نیز در این نشست از اعزام مبلغان با تجربه برای پاسخ‌گویی به مسائل و سؤالات شرعی، مشاوره خانواده و ازدواج و مشاوره کودک در بقاع متبرکه خبر داد.

حجت‌الاسلام سعید رادمهر افزود: این افراد از میان کارشناسان انتخاب شده‌اند و امیدواریم بتوانند پاسخ‌گوی مردم و مراجعان به امام‌زادگان باشند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول